Grupa Podravka u 2023. godini je ostvarila neto dobit od 66,4 milijuna eura, što je rast od 17,3 milijuna eura ili 35,3 posto u odnosu na 2022. godine. Dobit Grupe, kako se navodi u priopćenju, pod utjecajem je poreznih olakšica ostvarenih na temelju Zakona o poticanju ulaganja, u iznosu od 19,7 milijuna eura.
Kada se isključe učinci porezne olakšice, neto dobit iz poslovanja odnosno normalizirana neto dobit, iznosila je 47,2 milijuna eura i viša je za 14,2 posto. Pritom je normalizirana neto dobit farmaceutike, odnosno Belupa, porasla za 30,8 posto, na 23,2 milijuna eura, dok je kod prehrane ostvaren rast od 1,7 posto, na 24 milijuna eura.
Grupa Podravka prošle je godine ostvarila prihode od prodaje u iznosu od 713,8 milijuna eura, prenosi Hina, što je 46,7 milijuna eura, odnosno sedam posto više u odnosu na godinu prije.
Rast prihoda zabilježen je u oba segmenta u kojima grupa posluje – tako su prihodi u segmentu prehrane porasli šest posto i dosegli 553,7 milijuna eura, dok su prihodi Belupa, koji čini segment farmaceutike, porasli 10,5 posto, na 160,2 milijuna eura.
“U okruženju u kojem smo i dalje bili suočeni s rastom troškova sirovina i povišenom inflacijom, održali smo snažan ritam lansiranja novih proizvoda, investiranja u tehnologiju i povećanje efikasnosti proizvodnje, ali i investiranja u povećanje plaća”, izjavila je predsjednica Uprave Podravke Martina Dalić.
Iz Podravke u priopćenju navode kako je 2023. godina bila godina u kojoj se u segmentu prehrane intenzivno radilo na provođenju ciljeva strategije razvoja koji su povezani sa širenjem poslovanja na fokus tržištima, odnosno tržištima srednje Europe, Njemačke i Austrije.
Tako je na tržištima Poljske, Češke i Mađarske ukinuta prodaja dijela asortimana s nezadovoljavajućom profitabilnosti, redefinirani su odnosi s brojnim kupcima tako da je cjenovna politika usklađena s cjenovnom politikom u Hrvatskoj i zapadnoj Europi. Na tržištu Njemačke napušten je dosadašnji model distribucije proizvoda te je Podravka sama preuzela prodaju i distribuciju prema velikim trgovačkim lancima, dok su za ostale kupce ugovoreni novi, efikasniji distributeri.
Na tržištu Austrije promijenjen je distributer i započeta suradnja s Atlantic Grupom čija distributivna organizacija pokriva sve kupce u Austriji. Istovremeno, Podravka je otpočela distribuciju brendova Atlantic Grupe u Sjedinjenim Američkim Državama kako bi se maksimizirala sinergija dviju kompanija u izvozu hrvatskih brendova.
Grupa Podravka i u 2023. je nastavila s investicijama te su one lani dosegle 69 milijuna eura, što je rast od gotovo 31 posto u odnosu na godinu prije.
Pročitajte još:
Od 2021., kada je započeo aktualni investicijski ciklus, uloženo je gotovo 150 milijuna eura u modernizaciju, uvođenje novih tehnologija i digitalizaciju, podizanje efikasnosti i energetske učinkovitosti te daljnje unapređenje uvjeta rada, istaknuli su iz Podravke.
Podsjetili su također da su lani usvojene i dvije ključne strategije koje su integrirane s Poslovnom strategijom, a koje su važne za uspješno ostvarivanje planova daljnjeg razvoja i uspješnog poslovanja, a to su Strategija održivog poslovanja grupe do 2030. te Nutritivna strategija do 2027. godine.
4 Odgovora
Svaka čast na uspjehu
Sad će im sve krenuti nizbrdo zbog promjene loga.
Svaka cast!
Bravo!