Brodogradilište Viktor Lenac u prošloj je godini ostvarilo neto dobit u iznosu od 4,5 milijuna eura, dok su njihovi poslovni prihodi iznosili 85,4 milijuna eura.
Prihodi su im tako rasli za 0,33 posto u odnosu na godinu ranije kada su, otkrivaju podaci bonitetne kuće CompanyWall, iznosili 85,5 milijuna eura.
Zahvaljujući tome, 2022. su se našli na vrhu liste CompanyWall-a za sektor “gradnja brodova i plutajućih objekata”, ispred još jedne riječke tvrtke – MKM Yachts s 84,7 milijuna eura, te šibenskog Iskra brodogradilišta koje je uprihodilo 20,4 milijuna.
Gradnjom brodova i plutajućih objekata u pretprošloj su se godini u Hrvatskoj bavile 244 firme koje su je završile s gubitkom ukupne dobiti od 185 milijardi eura. Godinu ranije dobit toga sektora iznosila je 3,66 milijuna eura, što je ipak predstavljalo pa,d u usporedbi s 26,8 milijuna koliko su ostvarili 2020.
Poslovanje brodogradilišta Viktor Lenac lani je obilježila obnova doka 11 u koju će biti uloženo 15 milijuna eura. U sklopu iste planirana je i izgradnja novih pontona, što je povjereno brodogradilištu 3. maj.
To brodogradilište zajedno s tvrtkom 3. maj Rijeka 1905 čini Grupu 3. maj, a prošle su godine ostvarili ukupne prihode od 41,6 milijuna eura i rashode od 57,1 milijuna eura, čime je iskazan gubitak od 15,5 milijuna eura.
Poslovanje grupe u 2023. i narednom razdoblju temelji se na realizaciji plana restrukturiranja, kojim se predviđa završetak samoiskrcavajućeg broda za rasute terete 527, kao i prijenosu operativnog poslovanja s matične tvrtke, 3. maja, na ovisnu tvrtku u kojoj ima udio od 100 posto, 3. maj Rijeka 1905.
Hrvatska brodogradnja u prošloj se godini mogla pohvaliti i nekim jedinstvenim projektima, pa je tako predstavljen i prvi hibridni brod izgrađen u nekom našem brodogradilištu.
Pročitajte još:
Napravljen je u brodogradilištu Dalmont u Kraljevici, a plovi na liniji Luka Gruž–Arboretum Trsteno–Rezervat Lokrum. Dug je 15 metara, kapaciteta 50 putnika uz posadu te s najvećom brzinom 18 čvorova, pri čemu je prilagođen i osobama s invaliditetom.
Hrvatski brodograditelji ostvarili su i neke zanimljive inozemne suradnje, pa je tako pulski Tehnomont za grčkog naručitelja izgradio dva 25,5-metarska aluminijska vatrogasna broda koja su porinuta početkom listopada. Dva mjeseca ranije isporučili su tri patrolna broda za jednu ciparsku tvrtku, a u svibnju i ribarski brod za naručitelja iz Škotske.
26 Odgovora
Kao se super u brodogradnji.. Dobro…
Nisam taj podatak znao!
Hibridni brod, super!
Hrvatska brodogradilišta su cijenjena.
Super, samo jako!
Tko bi rekao.
Budi se brodogradnja
Super
Ma bravo
Super za njih
Top
Samo neka raste lijepa naša
super
Ma ne vjerujem
Nisam to znao
Sjajno, znači ima da napravimo pravu flotu za HV vrlo brzo i da osvojimo ceo Jadran.
fina brojka
Bravo tako i treba…
Sad bi bilo dobro da vrate pare kooperantima i dobavljačima kojima su dužni već 20 godina.
Bas je mali brodic tvoj…
Bas tako gospodine Mirko!
Sigurno je i noa bio hrvat
Hahaha ima smisla.
hibridni brod na struju dodje nasred oceana ostanes bez baterije i odes u k…
Super
Unosan posao..