Gradnjom brodova u Hrvatskoj se bavi više od 240 tvrtki, lani napravljen i prvi hibridni brod

Hina
Porinuće Gradnje 527, Brodogradilište 3. maj Rijeka, Foto: Hina/Miljenko Klepac/

Brodogradilište Viktor Lenac u prošloj je godini ostvarilo neto dobit u iznosu od 4,5 milijuna eura, dok su njihovi poslovni prihodi iznosili 85,4 milijuna eura.

Prihodi su im tako rasli za 0,33 posto u odnosu na godinu ranije kada su, otkrivaju podaci bonitetne kuće CompanyWall, iznosili 85,5 milijuna eura.

Zahvaljujući tome, 2022. su se našli na vrhu liste CompanyWall-a za sektor “gradnja brodova i plutajućih objekata”, ispred još jedne riječke tvrtke – MKM Yachts s 84,7 milijuna eura, te šibenskog Iskra brodogradilišta koje je uprihodilo 20,4 milijuna.

Gradnjom brodova i plutajućih objekata u pretprošloj su se godini u Hrvatskoj bavile 244 firme koje su je završile s gubitkom ukupne dobiti od 185 milijardi eura. Godinu ranije dobit toga sektora iznosila je 3,66 milijuna eura, što je ipak predstavljalo pa,d u usporedbi s 26,8 milijuna koliko su ostvarili 2020.

Poslovanje brodogradilišta Viktor Lenac lani je obilježila obnova doka 11 u koju će biti uloženo 15 milijuna eura. U sklopu iste planirana je i izgradnja novih pontona, što je povjereno brodogradilištu 3. maj.

To brodogradilište zajedno s tvrtkom 3. maj Rijeka 1905 čini Grupu 3. maj, a prošle su godine ostvarili ukupne prihode od 41,6 milijuna eura i rashode od 57,1 milijuna eura, čime je iskazan gubitak od 15,5 milijuna eura.

Top 20 poduzeća koja se bave gradnjom brodova i plutajućih objekata, po rezultatu poslovanja
Naziv kompanijeUkupni prihodiRezultat poslovanja
BRODOGRADILIŠTE VIKTOR LENAC d. d.85.580.5727.982.703
MKM Yachts d.o.o.84.798.5822.416.078
ISKRA brodogradilište 1 d.o.o.20.440.6601.225.887
ADRIATIC METAL MONT d.o.o.3.185.853867.070
BRODOGRADILIŠTE PUNAT, d. o. o.5.534.108773.230
KOMPOZIT-KEMIJA d.o.o.2.854.601526.790
BRODOTROGIR CRUISE d.o.o.6.420.914507.662
GLOBAL OFFSHORE ENGINEERING d.o.o.2.803.933441.754
VILJAC d.o.o.698.485308.925
NAVALIS, d.o.o.6.795.090301.863
ICAT d.o.o.514.307296.312
A-MORE YACHTS d.o.o.2.643.802213.054
SHIPBUILDING TEAM d. o. o.1.178.235204.559
KUB INŽENJERING d.o.o.1.184.971203.400
CAELUM 1029. d.o.o.314.902188.382
VRANJAK d. o. o.2.027.570177.941
CIJEV NA CIJEV d.o.o.519.595169.311
BRODOREMONT PUNAT, d. o. o.1.768.149162.732
MWS d.o.o.438.582153.968
INTER DIESEL d. o. o.468.079146.246
CompanyWall Financijski Asistent *svi podaci su za 2022. godinu, u eurima

Poslovanje grupe u 2023. i narednom razdoblju temelji se na realizaciji plana restrukturiranja, kojim se predviđa završetak samoiskrcavajućeg broda za rasute terete 527, kao i prijenosu operativnog poslovanja s matične tvrtke, 3. maja, na ovisnu tvrtku u kojoj ima udio od 100 posto, 3. maj Rijeka 1905.

Hrvatska brodogradnja u prošloj se godini mogla pohvaliti i nekim jedinstvenim projektima, pa je tako predstavljen i prvi hibridni brod izgrađen u nekom našem brodogradilištu.

Napravljen je u brodogradilištu Dalmont u Kraljevici, a plovi na liniji Luka Gruž–Arboretum Trsteno–Rezervat Lokrum. Dug je 15 metara, kapaciteta 50 putnika uz posadu te s najvećom brzinom 18 čvorova, pri čemu je prilagođen i osobama s invaliditetom.

Hrvatski brodograditelji ostvarili su i neke zanimljive inozemne suradnje, pa je tako pulski Tehnomont za grčkog naručitelja izgradio dva 25,5-metarska aluminijska vatrogasna broda koja su porinuta početkom listopada. Dva mjeseca ranije isporučili su tri patrolna broda za jednu ciparsku tvrtku, a u svibnju i ribarski brod za naručitelja iz Škotske.

26 Odgovora

  1. Sjajno, znači ima da napravimo pravu flotu za HV vrlo brzo i da osvojimo ceo Jadran.

  2. Sad bi bilo dobro da vrate pare kooperantima i dobavljačima kojima su dužni već 20 godina.

  3. hibridni brod na struju dodje nasred oceana ostanes bez baterije i odes u k…

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari