Građani žele više putovati nego ikad prije – raste broj putovanja te domaćih i stranih turista

Pixabay.com
Sve više građana preferira putovanja, Foto: Pixabay.com

Ove godine, 57 posto građana Hrvatske planira povećati svoje izdatke za iskustvene aktivnosti u usporedbi s prethodnom godinom. Građani žele više putovati te čak 61 posto ispitanika planira potrošiti više na ovu stavku, dok će za glazbene festivale i koncerte više sredstava izdvojiti 42 posto ispitanika. Za gastronomske užitke sredstva će povećati 39 posto ispitanih. Troškove za ovakve stavke smanjit će 11 posto Hrvata, objavio je u svom istraživanju Mastercard.

Istraživanje, provedeno na ukupno 14.125 ispitanika u EU, pokazuje da čak 73 posto ispitanika iz Hrvatske smatra da je novac utrošen na iskustva uvijek vrijedan. Ovo je istraživanje pokazalo i da u Europi čak devet od deset ispitanika namjerava trošiti više na iskustva u 2024. u odnosu na prethodnu godinu.

Na europskoj razini, želju za putovanjima, prisustvovanju glazbenim događajima uživo, uživanju u kulinarstvu i wellness odmorima financijski će povećati 78 posto ispitanika u EU, jer vide veliku vrijednost u trošenju na takve aktivnosti, dok 29 posto posebno izdvaja sredstva za iskustvene aktivnosti unutar svojih financijskih planova.

No, podaci Državnog zavoda za statistiku (DZS) pokazuju da se trend putovanja već u 2023. godini promijenio i da smo više zainteresirani za putovanja nego prije.

Nakon pandemije Covid 19, i svih ograničenja koja su se posebno odnosila na putovanja, u 2023. godini, odnosu na prethodne godine, u organizaciji hrvatskih putničkih (turističkih) agencija putovalo se više te je razvidan porast broja domaćih turista na višednevnim putovanjima.

Hrvatske putničke agencije u 2023. godini su organizirale višednevna putovanja za 708 tisuća domaćih turista. Od toga je 412 tisuća ili 58,2 posto domaćih turista putovalo u Hrvatskoj, a 296 tisuća ili 41,8 posto putovalo je u strane zemlje.

Putovanja domaćih turista

Domaći turisti, njih 412 tisuća, bilo je na višednevnim putovanjima u Hrvatskoj, a na njima su ostvarili 1,5 milijuna noćenja a ostvarili su, prosječno, četiri noćenja u Hrvatskoj. U odnosu na 2022. godinu, domaćih turista na višednevnim putovanjima u Hrvatskoj više je za 2,1 posto, a njihovih noćenja za 2,8 posto, pokazali su podaci DZS-a o organiziranim višednevnim putovanjima u Hrvatskoj u 2023. godini. U poređenju s 2019. godinom, domaćih turista na višednevnim putovanjima u Hrvatskoj više je za 8,6 posto, a njihovih noćenja za 8,9 posto.

U 2023. u organizaciji hrvatskih putničkih agencija, kojih prema podacima bonitetne kuće CompanyWall, ima registriranih 2.351, 296 tisuća domaćih turista bilo je na putovanjima u stranim zemljama, na kojima su ostvarili 1,1 milijun noćenja. Na putovanjima u stranim zemljama prosječno su ostvarili također četiri noćenja.

Od stranih zemalja turisti iz Hrvatske najviše su putovali u Italiju, i to njih 23,7 posto. Slijede putovanja u Bosnu i Hercegovinu (7,7 posto), Austriju i Sloveniju (obje po 6,4 posto), Njemačku (5,5 posto), Francusku (5,3 posto), Španjolsku (4,9 posto), Mađarsku i Češku (obje po 4,1 posto).

„U odnosu na 2022. domaćih turista na putovanjima u strane zemlje bilo je više za 65,7 posto, a na tim su putovanjima ostvarili 63,3 posto više noćenja. Najveći porast noćenja domaći turisti ostvarili su na dalekim odredištima, kao što su Japan, Šri Lanka, Australija i Kina. U odnosu na 2019. domaćih turista koji su putovali u strane zemlje bilo je manje za 13,2 posto, a njihovih noćenja za 13,5 posto“, priopćeno je iz DZS-a.

U 2023. domaći su turisti najviše noćenja ostvarili u hotelima, i to njih 965 tisuća, što je 63,6 posto od ukupno ostvarenih noćenja domaćih turista u Hrvatskoj u organizaciji hrvatskih putničkih agencija.

U 2023. hrvatske putničke agencije organizirale su jednodnevna putovanja za 385 tisuća domaćih posjetitelja, od toga za 268 tisuća domaćih posjetitelja u Hrvatskoj i 117 tisuća domaćih posjetitelja koji su odlazili na jednodnevna putovanja u strane zemlje.

U odnosu na 2022. domaćih posjetitelja na jednodnevnim putovanjima u Hrvatskoj više je za 4,6 posto, dok ih je na putovanjima u strane zemlje više za 72,9 posto.

Domaći su posjetitelji u organizaciji hrvatskih putničkih agencija na jednodnevna putovanja u strane zemlje najviše putovali u Austriju – njih 29,1 posto. Slijede putovanja u Sloveniju (22,7 posto), Italiju (20,6 posto), Mađarsku (16,8 posto), Bosnu i Hercegovinu (5,2 posto) i Srbiju (3,8 posto).

U spomenutim je zemljama u 2023. u odnosu na 2022. ostvaren porast broja domaćih posjetitelja, osim na jednodnevnim putovanjima u Bosnu i Hercegovinu, gdje je domaćih posjetitelja bilo manje za 27,1 posto. U odnosu na 2019. broj domaćih posjetitelja na jednodnevnim putovanjima u Hrvatskoj veći je za 1,6 posto, dok je na jednodnevnim putovanjima u strane zemlje domaćih posjetitelja bilo više za 16,9 posto.

pIXABAY.COM
Hrvatski otoci, Foto: Pixaabay.com

Najviše turista u Hrvatsku došlo iz Njemačke

U 2023. hrvatske putničke agencije organizirale su višednevna putovanja u Hrvatskoj za 2,2 milijuna stranih turista, koji su ostvarili 13 milijuna noćenja. Strani turisti u organizaciji hrvatskih putničkih agencija u Hrvatskoj ostvarili su prosječno šest noćenja u 2023.

U odnosu na 2022. godinu u Hrvatsku je došlo 3,5 posto više stranih turista, koji su ostvarili 4,7 posto više noćenja. U odnosu na 2019. bilo je za 19,8 posto manje stranih turista i za 19,3 posto manje njihovih noćenja.

U strukturi noćenja stranih turista, koji su u Hrvatsku došli u organizaciji hrvatskih putničkih agencija, najviše noćenja ostvarili su turisti iz Njemačke – njih 32,8 posto. Slijede noćenja turista iz Ujedinjene Kraljevine (11 posto), Austrije (osam posto), Poljske (6,8 posto), Češke (5,8 posto), Slovenije (četiri posto), Italije (3,8 posto), Mađarske (3,5 posto), Francuske (2,8 posto), Nizozemske (2,7 posto) i Slovačke (2,6 posto).

Od spomenutih je zemalja u odnosu na 2022. pao broj noćenja u organizaciji hrvatskih putničkih agencija koja su ostvarili turisti iz Poljske, Češke, Slovenije, Italije i Slovačke. U odnosu na 2019. od spomenutih su zemalja porast noćenja turista u organizaciji hrvatskih putničkih agencija ostvarile samo Njemačka (porast za dva posto) i Austrija (porast za jedan posto)“, priopćio je DZS.

Od ukupno ostvarenih noćenja stranih turista u Hrvatskoj u 2023. na kružnim putovanjima ostvareno je 848 tisuća noćenja, što je 6,5 posto od ukupno ostvarenih noćenja stranih turista.

U odnosu na 2022. strani turisti ostvarili su porast noćenja na kružnim putovanjima za 40,9 posto. Najviše noćenja na kružnim putovanjima u Hrvatskoj u 2023. ostvarili su turisti iz Njemačke (220 tisuća noćenja, porast od 84,1 posto u odnosu na 2022.) te turisti iz Ujedinjene Kraljevine (128 tisuća noćenja, porast od 84,7 posto).

Za razliku od domaćih turista, strani turisti najviše su noćili u sobama, apartmanima, studio-apartmanima i kućama za odmor, gdje su ostvarili 6,5 milijuna noćenja, što je 50,1 posto od ukupno ostvarenih noćenja stranih turista u Hrvatskoj u organizaciji hrvatskih putničkih agencija.

Zarada putničkih agencija

Prema podacima CompanyWall-a, u 2022. godini, putničke agencije odnosno poduzeća koja se bave ovom djelatnosti, ukupan ostvareni prihod iznosio je 854.100.460 eura, dok je njihova dobit za istu godinu 49.367.400,23 eura.

Poredeći s prihodima CompanyWall-a za 2021. godinu, ostvareni prihod je skoro dvostruko manji, odnosno iznosio je 475.970.707 eura a dok je dobit, poredeći s godinom ranije također manja i iznosi 13.645.424,34 eura.

U 2020. godini, na samom početku pandemije, ukupan prihod putničkih agencija iznosio je 291.779.167,6 dok je gubitak koji su, prema podacima CompanyWall-a, ostvarili u 2020. godini čak 27.805.211,94 eura.

Ovi podaci pokazuju koliko je ovaj sektor bio ugrožen tijekom pandemije.

Najveći promet u 2022. godini, prema istim podacima, ostvarila je Katarina Line d.o.o., koja je osnovana još 1992. godine a specijalizirana je za krstarenja, stoji u objavi na njihovoj službenoj stranici.

„S raznolikom flotom koja se može pohvaliti s oko 50 plovila u šest različitih kategorija, pružamo usluge putnicima svih dobnih skupina i proračuna. Naši pomno izrađeni itinerari pružaju jedinstvenu priliku za istraživanje očaravajućih prirodnih krajolika i šarmantnih mediteranskih gradova, neprimjetno skačući s jednog zadivljujućeg odredišta na drugo. Ovaj prepoznatljiv način istraživanja obale postao je jedan od najtraženijih i najpristupačnijih načina da doživite pravu bit Hrvatske“, stoji u objavi.

Njihov prihod u 2022. godini iznosio je 27.229.945,85 eura, prema podacima CompanyWall-a, a ostvarena dobit iznosila je 2.200.729,97 eura.

Na kontinentu, najveći prohod u istoj godini ostvario je Ban tours, iz Zagreba, specijaliziran za organizaciju raznih vrsta putovanja, grupnih i individualnih, privatnih i poslovnih putovanja, seminara, kongresa, poticajnih putovanja, team buildinga i mnogih drugih. 

„Tržišni smo lider u organizaciji sportskih putovanja, skupljali smo iskustvo više od 15 godina  u kreiranju nezaboravnih uspomena navijača na velikim sportskim događajima. Ponosni smo vlasnici 44 Dufour jedrilica kojima nudimo jedrenje na Jadranu s polascima iz naših baza, Marine Kaštela & Marine Frapa“, navodi se na službenoj stranici ove turističke agencije.

Njihov prihod u 2022. godini, iznosio je, prema podacima CompanyWall-a, 16.448.488,55 eura, dok je ostvarena dobit 918.820,89 eura.

Najuspješnije kompanije u djelatnosti putničkih agencija 2022. godini
Naziv kompanijeUkupna dobit u EURUkupni prihodi u EUR
KATARINA LINE d. o. o.2.200.729,9827.229.945,85
UNILINE d. o. o.872.853,9421.876.044,99
NAUTIKA CENTAR NAVA, d.o.o.1.653.049,4420.896.561,68
BAN-TOURS d.o.o.918.820,8916.448.488,55
GULLIVER TRAVEL d.o.o.435.536,6614.780.357,16
ULTRA d.o.o.695.102,1313.811.162,25
CALVADOS CLUB d.o.o.1.673.149,3811.679.548,48
GEBETSROITHER – ISTRA   d. o. o.878.320,2610.965.015,33
BTRAVEL    d.o.o.505.546,759.104.659,37
SAMOBORČEK EU GRUPA   d.o.o.629.574,628.062.037,83
PENTA d.o.o.570.890,177.850.274,07
NOMAGO Mobility   d.o.o.420.407,597.563.950,63
ADRIAGATE d.o.o.1.392.177,057.363.566,66
PALMA TRAVEL d.o.o.442.281,246.940.468,78
DEMACO d.o.o.1.004.558,106.346.447,67
LEONIDAS TRAVEL d. o.   o.954.131,535.329.086,87
DIRECT BOOKER d.o.o., putnička agencija693.914,134.904.684,58
ADRIATIC.HR d.o.o.882.532,224.811.339,70
CompanyWall Financijski Asistent *svi podaci su za 2022. godinu, u eurima

20 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari