Europski regulator prizemljio Boeing 737 MAX 9 nakon ispadanja vrata tijekom leta

Pixabay.com
Zrakoplov, ilustracija, Foto: Pixabay.com

Odluka američkog regulatora o prizemljivanju Boeinga 737 MAX 9, nakon najnovijeg incidenta u SAD-u, pokrenula je val reakcija regulatora i prijevoznika. Europska agencija za sigurnost zrakoplovstva (EASA) usvojila je uredbu američkog regulatora o privremenom prizemljivanju Boeingovih zrakoplova 737 MAX 9. Napomenuli su ipak da nijedan prijevoznik članica EU-a nema u floti zrakoplov “prizemljene” konfiguracije.

Nakon ispadanja vrata pod tlakom usred leta i prisilnog povratka zrakoplova Alaska Airlinesa u luku u Portlandu, američki regulatori privremeno su prizemljili Boeingove zrakoplove 737 MAX 9 radi sigurnosnih provjera. Prije gotovo pet godina, prenosi Hina, regulatori širom svijeta povukli su iz prometa sve Boeingove zrakoplove 737 MAX zbog dvije nesreće u kojima je poginulo 346 ljudi.

Trenutačno, svjetski prijevoznici koriste oko 215 Boeingovih mlažnjaka tipa 737 MAX 9, pokazuju podaci analitičke tvrtke za zrakoplovstvo Cirium, a oko 170 njih ima vrata koja su u subotu otpala usred leta Alaska Airlinesa. Ostali modeli imaju drugačiji tip vrata za evakuaciju.

Britanska uprava za civilno zrakoplovstvo izvijestila je potkraj prošlog tjedna u da u Velikoj Britaniji nisu registrirani zrakoplovi na koje se odnosi FAA direktiva. Dodali su i da će od svih operatera zrakoplova 737 MAX 9 koji uđu u britanski zračni prostor tražiti poštivanje uredbe američkog regulatora. Kineski regulator zatražio je pojedinosti o incidentu, a Bloomberg je ranije izvijestio da Kina još nije odlučila hoće li nešto poduzeti.

Brazilski regulator ANAC objavio je u nedjelju da se odluka američkog FAA automatski primjenjuje na sve letove u Brazilu. Napomenuli su da zrakoplove tog tipa na međunarodnim letovima na relaciji prema zračnoj luci Guarulhos u Sao Paulu koristi samo Copa Airlines.

Transport Kanada izvijestila je u nedjelju da kanadski prijevoznici ne koriste zrakoplove Boeing 737 MAX 9. Regulator Ujedinjenih Arapskih Emirata naglasio je u nedjelju da nijedan njihov nacionalni prijevozni ne koristi zrakoplove na koje se nalog američkog regulatora odnosi. Indijska uprava za civilno zrakoplovstvo (DGCA) priopćila je da su Boeingovi zrakoplovi 737 MAX 8 ‘prošli’ provjeru. Dodali su i da nijedan indijski prijevoznik ne koristi 737 MAX 9.

FlyDubai priopćio je u nedjelju da se uredba američkog regulatora ne odnosi na njihova tri zrakoplova Boeing 737 MAX 9. Zrakoplovna kompanija Turkish Airlines izvijestila je u nedjelju da je povukla iz prometa pet zrakoplova radi inspekcije.

Podsjećamo, zrakoplovna tvrtka Alaska Airlines prizemljila je u subotu svih 65 MAX 9 zrakoplova, a nakon propisanih provjera i radova na održavanju vratila je u promet njih 18. U nedjelju otkazali su 170 letova i još 60 u ponedjeljak, nakon naloga FAA. Među američkim prijevoznicima Boeinge 737 MAX 9 koristi još samo United Airlines, koji je u subotu priopćio da privremeno obustavlja sve njihove letove radi inspekcije. U nedjelju otkazali su 230 letova.

Jedan odgovor

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari