EK uvela carine na uvoz električnih vozila iz Kine: Primjenjivat će se četiri mjeseca

BYD
BYD Tang, Foto: byd.com

Europska komisija (EK) uvela je privremene dodatne carine na uvoz električnih vozila na baterije iz Kine i to zbog nepoštenih subvencija proizvođačima, a te se privremene carine kreću od 17,4 posto do 37,6 posto, priopćeno je iz Komisije. Carine su uvedene devet mjeseci nakon pokretanja antisubvencijskog ispitnog postupka.

Komisija je na temelju istrage zaključila da kineski proizvođači električnih vozila na baterije (BEV) ostvaruje korist od nepoštenog subvencioniranja što može dovesti do gospodarske štete proizvođačima električnih vozila iz EU-a. Tijekom istrage ispitane su i vjerojatne posljedice te učinak tih mjera na uvoznike, korisnike i potrošače električnih vozila u EU-u.

Komisija navodi pojedinačne tarife koje će se primjenjivati na tri kineska proizvođača u uzorku. Tako će se na električne automobile BYD primjenjivati carina od 17,4 posto, Geely 19,9 posto i SAIC 37,6 posto.

Drugi proizvođači u Kini, koji su surađivali u ispitnom postupku, ali nisu bili uključeni u uzorak, podliježu ponderiranoj prosječnoj carini od 20,8 posto. Carina za ostale tvrtke koje ne surađuju iznosi 37,6 posto.

Te su privremene pristojbe, objašnjavaju iz Komisije, nešto niže u odnosu na one najavljene 12. lipnja. Europska komisija je, prenosi Hina, 12. lipnja najavila kako namjerava uvesti privremene carine na uvoz električnih automobila iz Kine, a tada se spominjao raspon od 17,4 do 38,1 posto.

“Privremene pristojbe primjenjivat će se od 5. srpnja 2024. godine, najdulje četiri mjeseca. U tom razdoblju mora se donijeti konačna odluka o pristojbama, glasovanjem država članica EU-a”, navodi se u priopćenju, uz napomenu da bi se, kada se ta odluka usvoji, ona primjenjivala pet godina.

Komisija ističe kako se savjetovanje s kineskom vladom intenziviralo posljednjih tjedana nakon razmjene mišljenja između izvršnog potpredsjednika Valdisa Dombrovskisa i kineskog ministra trgovine Wanga Wentaoa.

“Kontakti se nastavljaju na tehničkoj razini s ciljem postizanja rješenja usklađenog sa Svjetskom trgovinskom organizacijom (WTO), kojim se na odgovarajući način rješavaju problemi koje je izrazila Europska unija. Svi dogovoreni rezultati ispitnog postupka moraju biti učinkoviti u rješavanju utvrđenih štetnih oblika subvencioniranja”, navodi se u priopćenju.

3 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari