Moel, brend koji je osvojio domaće tržište svojim kvalitetnim proizvodima za dom, nastavlja se širiti, a njegova vlasnica, poduzetnica Mia Antunović, posebno je ponosna na sve. Ona je prije pokretanje tvrtke radila u Europskom parlamentu u Bruxellesu kao stručnjak za digitalne komunikacije, ali je dala otkaz i potpuno promijenila život.
“Nakon što sam ostala trudna s prvim djetetom, suprug i ja smo se odlučili vratiti u Hrvatsku, a ja sam odlučila biti privatnik”, rekla je za Financije.hr.
Prvo je počela proizvoditi i prodavati svijeće, a zatim je proširila poslovanje tako da danas ima raznovrsnu ponudu. Kaže da je odluka vezana uz njihovu proizvodnju bila isključivo racionalne i financijske prirode. Naime, svijeće su zahtijevale manje ulaganje na početku i bile su logičan prvi korak s kojim je ostvarila početni profit nakon kojeg je bilo lakše širiti ponudu na tekstil.
“Moel se rodio u mojoj glavi još u Bruxellesu kada jedne godine nisam znala što pokloniti prijateljima za Božić pa sam na Pinterestu našla ideju za ‘uradi sam’ svijeće. Od tog dana sam neprestano razmišljala o ideja za biznis sa svijećama koje nisu štetne, ali ujedno nisu pakirane u eko ambalažu i smeđi karton nego imaju estetski lijepo pakiranje”, kazala nam je poduzetnica.
“Od početka sam znala da želim proširiti ponudu na proizvode za dom, pa smo odmah u drugoj godini poslovanja predstavili posteljni, stolni i dekor program tekstila. Od tada nam je tekstil postao ‘core business’, odnosno najveći generator prometa, ali još uvijek imamo svijeće za dodatni detalj. Tvrtka je osnovana u Zagrebu i od početka ima svu proizvodnju u Hrvatskoj, a plan je da tako i ostane”, dodala je.
Otkrila nam je da je sama naučila izrađivati svijeće tako što je pogledala nekoliko online tečajeva, a zatim je dvije godine testirala omjere, recepture, temperature i ostalo. S obzirom na to da se cijela ideja rodila u vrijeme Božića, spojila je francusku riječ za Božić, Noel, i svoje ime Mia te je tako je nastao Moel.
Smatra da su njeni proizvodi posebni po tome što su kvalitetni i dugotrajni te da kupci uvijek mogu biti sigurni da će dobiti ono najbolje.
“Uvijek svima kažemo da kupnjom naših proizvoda kupuju vječnu klasiku za koju se nikada neće morati brinuti da će izaći iz mode. Trenutačno u maloprodaji imamo posteljinu, dekor, stolni program i svijeće, a za veleprodaju – hotele, restorane, jahte, kuće za odmor i slično – imamo i jastuke, poplune, ručnike, ogrtače, zavjese te mogućnost personalizacije na većinu artikala”, otkrila nam je Mia Antunović.
Kaže da su kupci zadovoljni njihovim proizvodima i da im je najbolji pokazatelj zadovoljstva to što im se konstantno vraćaju ili dolaze novi kupci po preporuci postojećih.
“Izuzetno puno pažnje poklanjamo detaljima, od pakiranja, do zahvalnica, kutija i u konačnici direktne komunikacije s kupcima. Sve to igra veliku ulogu u pozicioniranju proizvoda i moj moto je od početka bio da Moel mora imati takozvani ‘američki customer service’, što znači da će naš cijeli tim ići uvijek korak više za svakog kupca jer se to u konačnici uvijek vrati. Mi puno radimo i na vanjskom tržištu, ali Hrvatska je za nas baza i tu odlično poslujemo, nikad nisam niti pomislila da ovo nije tržište za nas jer smatram da svaki proizvod ima kupca”, rekla je poduzetnica.
Posebno je ponosna na to što se oduprla savjetima drugih i što je slušala svoje instinkte. Kaže da je loše završila svaka odluka iza koje nije 100 posto stajala, a svaka odluka za koju je osjetila da je prava, iako se činila potpuno iracionalna u tom trenutku, bila je pun pogodak.
Mladim poduzetnicima koji razmišljaju o pokretanju svog posla savjetuje da je najbitnije krenuti i ne odustati. Ističe da je važno raditi dan za danom jer će im tako godine brzo proći i lakše će sve izdržati. Smatra da je osobu koja ne odustaje nemoguće poraziti.
Ispričala nam je i kakva je bila prošla godina za njenu tvrtku. Kaže da je 2024. bila godina velikih projekata i planova.
“Napravili smo značajan iskorak u vidu showrooma koji smo otvorili u centru Zagreba u Vlaškoj ulici i time omogućili našim kupcima i partnerima da uživo vide proizvode te probaju kvalitetu. Što se ocjene poslovanja tiče, za mene je najvažnija stavka da nikome nismo dužni, da su svi dobavljači na vrijeme plaćeni i da posao teče. Nekada ide malo brže, nekada malo sporije, ali bitno je da svake godine idemo naprijed”, zaključila je.
Pročitajte još:
Ispričala nam je i kako se nosi s problemima u poslovanju. Navela je da se svi svakodnevno susreću s nekim preprekama i poteškoćama, ali njen moto je – ‘ako se može riješiti novcem onda nije problem nego trošak’. Ističe da je tako u stanju racionalnije i mirnije sagledati potencijalna rješenja.
Kada je riječ o planovima za budućnost, kaže da ne voli otkrivati detalje jer ne želi da ih urekne, ali nam je otkrila da će uskoro biti nekih novih artikala.