U prvih osam mjeseci 2024. godine Hrvatsku posjetilo 16 milijuna turista

Canva
Turizam, ilustracija, Foto: Canva

Turistička sezona je ove godine bila iznimno uspješna, a podaci Državnog zavoda za statistiku (DZS) pokazuju da je u prvih osam mjeseci u komercijalnim smještajnim objektima ostvareno 16 milijuna dolazaka, što je za 4,4 posto više nego lani. Povećao se i broj noćenja za 1,6 posto, na 77,2 milijuna.

Osim toga, čini se da je Hrvatska poprilično popularna kod stranih turista jer oni čine 91,1 posto ukupno ostvarenih noćenja. Ostvarili su 13,9 milijuna dolazaka ili 3,8 posto više i 70,3 milijuna noćenja ili 1,1 posto više u razdoblju od siječnja do kolovoza 2024. u odnosu na prvih osam mjeseci prošle godine. Domaći turisti ostvarili su pak dva milijuna dolazaka i 6,9 milijuna noćenja, za 8,7 odnosno 7,2 posto više nego u istom razdoblju 2023. godine.

U tom razdoblju, u Hrvatsku su najviše dolazili turisti iz Njemačke koji su ostvarili 16,8 milijuna noćenja, 23,9 posto od ukupno ostvarenih noćenja stranih turista. Nakon njih su Slovenci s 9,8 posto, zatim turisti iz Austrije s 8,6 posto, iz Poljske s 8,3 posto i Češke 5,7 posto. Italija i Mađarska imale su po 4,6 posto noćenja, a Slovačka i Ujedinjeno Kraljevstvo po četiri posto. U odnosu isto razdoblje lani, zabilježen je pad broja noćenja turista iz Njemačke, Austrije, Češke i Italije, dok je kod ostalih zabilježen rast noćenja.

Od siječnja do kolovoza ove godine najviše noćenja turista ostvareno je u Istarskoj županiji, 23,5 milijuna. Na drugom mjestu je Splitsko-dalmatinska županija s 15 milijuna noćenja, a na trećem Primorsko-goranska s 12,8 milijuna ostvarenih noćenja turista.

“Rekao bih da su brojke gotovo pa idealne i to je smjer u kojem Vlada i želi razvijati hrvatski turizam. Mi kao zemlja imamo sve predispozicije za razvoj cjelogodišnjeg i regionalno uravnoteženijeg turizma, a brojke nam pokazuju da to i postajemo. Od početka vrlo jasno komuniciram da prostora za fizički rast u glavnom dijelu turističke godine nemamo i ne želimo. A gledajući dosadašnje financijske pokazatelje i sukladno najavama Hrvatske narodne banke, ovu turističku godinu zaključit ćemo kao rekordnu”, kazao je ministar turizma i sporta RH, Tonči Glavina u kolovozu komentirajući kraj ljetne sezone.

Prema DZS-u, u osmom mjesecu ove godine ostvareno je 4,7 milijuna dolazaka i 27,2 milijuna noćenja turista u komercijalnim smještajnim objektima, za 5,8 posto više dolazaka i za 1,1 posto više noćenja na godišnjoj razini. Od toga su domaći turisti ostvarili 447.000 dolazaka i 2,3 milijuna noćenja, što je za 19,9 posto više dolazaka i 11,6 posto više noćenja. Istodobno, strani turisti su ostvarili 4,2 milijuna dolazaka i 24,9 milijuna noćenja, za 4,5 posto odnosno 0,2 posto više nego u kolovozu lani.

Stockcake
Turizam u Hrvatskoj, Foto: Stockcake.com/Ilustracija

U Hrvatskoj su u kolovozu najviše noćenja i dolazaka ostvarili turisti iz Njemačke, 876.000 dolazaka i 6,8 milijuna noćenja. Prema tim podacima, imali su 1,3 posto više dolazaka ne godišnjoj razini, ali je broj noćenja pao za 2,3 posto. Njemački turisti najviše su bili u Istarskoj županiji gdje su ostvarili 3,2 milijuna noćenja, za 1,3 posto manje nego u kolovozu lani, i u Primorsko-goranskoj županiji gdje su ostvarili 1,5 milijuna noćenja, za 2,6 posto manje. Nakon njih su turisti iz Poljske s 8,4 posto noćenja, Slovenije s osam posto noćenja, Austrije sa 7,8 posto i Italije sa sedam posto.

Što se tiče smještaja, turisti su u kolovozu najviše birali odmarališta i slične objekte za kraći odmor te je tamo ostvareno 15,4 milijuna noćenja, što je 56,5 posto od ukupno ostvarenih noćenja i za 0,8 posto više nego lani. Na drugom mjestu su kampovi sa 6,7 milijuna noćenja, za 0,9 posto više nego u kolovozu 2023. godine. Na trećem mjestu su hoteli s 5,2 milijuna noćenja, što je za 2,1 posto više noćenja na godišnjoj razini. U toj skupni turisti su najviše noćili u velikim smještajnim objektima i tamo je ostvareno četiri milijuna noćenja.

Ministar Glavina je krajem prošlog mjeseca istaknuo da je jedan od glavnih izazova u turizmu hiperinflacija ponude u odnosu na broj gostiju. Rekao je da je u srpnju i kolovozu ove godine 40 posto kapaciteta u privatnom smještaju bilo prazno.

U kolovozu 2024. turisti su na raspolaganju imali 428.000 soba, apartmana i mjesta za kampiranje s 1,1 milijunom stalnih postelja, što je u odnosu na isti mjesec u 2023. godini za 1,4 posto više soba, apartmana i mjesta za kampiranje i za 1,7 posto više stalnih postelja. U odmaralištima i sličnim objektima za kraći odmor posjetitelji su imali 260.000 soba, apartmana i mjesta za kampiranje te 694.000 stalnih postelja. U kampovima su imali 87.000 soba, apartmana i mjesta za kampiranje i 261.000 stalnih postelja, dok su u hotelima imali 81.000 soba i apartmana i 171.000 stalnih postelja. Prema statističkim podacima, prosječna neto popunjenost soba iznosila je 83,8 posto, a stalnih postelja 98,2 posto.

Omiljena destinacija domaćih turista u kolovozu je bila Crikvenica gdje su ostvarili 83.000 noćenja. Zatim je Biogradu na Moru s 81.000 noćenja i Vodice s 80.000, u odnosu na 2023. zabilježen je porast noćenja u tim gradovima. Strance je pak najviše privlačio Rovinj i tamo su ostvarili milijun noćenja, za 0,1 posto više nego u kolovozu prošle godine, nakon njega je Medulin s 875.000 noćenja i na trećem mjestu je Poreč sa 779.000.

Zanimljivo je da su u kolovozu 2024. najviše noćenja ostvarili turisti u dobi do 14 godina, 6,2 milijuna, što je 22,9 posto od ukupno ostvarenih noćenja. Nakon njih su turisti u skupini od 35 do 44 godine s 5,3 milijuna noćenja.

30 Odgovora

    1. Ne mora značiti. Sve zavisi od naše konkurencije, s kojom ponudom i u kojem smjeru cemo ići…svakako bolje prolaze hoteli visoke kategorije, ali jos uvijek fali ponude…

      1. Baš tako, a cijene smo digli tako da će bit isto otputovati na Bali ili u Hrvatsku.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari

Pozivamo vas da podijelite svoje mišljenje ispunjavanjem ankete i pomognete nam poboljšati naše usluge!