U protekloj je godini prodaja novih automobila u Europskoj uniji (EU) porasla blagih 0,8 posto na 10,63 milijuna vozila, objavilo je Europsko udruženje proizvođača automobila ACEA.
U Hrvatskoj je prodano 65.020 novih automobile što je rast od 12,7 posto naspram 2023. godine.
Po rastu broja novoregistriranih vozila Hrvatska je bila četvrta u EU, iza Poljske, Mađarske i Bugarske.
Najveći pad, od 15,4 posto, dogodio se u Finskoj.
Među najvećim gospodarstvima EU-a, Francuska je imala pad od 3,2 posto, a Njemačka od jedan posto. U Italiji je pad bio 0,5 posto, a jedino je Španjolska išla suprotnim smjerom i ostvarila rast od čak 7,1 posto.
Među prodanim vozilima u EU najviše je bilo onih benzinskih s udjelom od 33,3 posto. Hibridna električna vozila učvrstila su se na drugoj poziciji s udjelom od 30,9 posto, a baterijska električna vozila su na trećem mjestu s 13,6 posto. Dizelski automobili su ostali na četvrtom mjestu s 11,9 posto.
U Hrvatskoj je prodano 30.479 benzinskih automobila, 17.736 hibridnih električnih vozila, 12.203 dizel automobila, 1.793 baterijska električna vozila, 1.405 ‘plug-in’ hibridnih automobila te 1.404 na ostale vrste goriva poput plina.
Kad se gleda samo posljednji lanjski mjesec, na godišnjoj je razini u EU prodaja porasla za 5,1 posto na 910.505 automobila.
U tom broju je Hrvatska participirala s 3.745 vozila što je rast od 8,5 posto prema prosincu 2023.
U okviru EU-a je najveći godišnji rast u prosincu imala Estonija, od čak 97,1 posto, a najviše je pala prodaja u Bugarskoj, i to 12,6 posto. U prosincu je u osam zemalja članica zabilježen godišnji pad prodaje.
No, zanimljivo je da je prodaja benzinskih automobile u prosincu godišnje pala u čak 14 zemalja EU-a.
Automobili Volkswagen grupe zadržali su najveći udio u europskoj prodaji koji se povećao na 26,7 s 26,1 posto. Godišnje je prodaja povećana 3,2 posto na 2,84 milijuna automobila.
Drugi je Stellantis kojemu je, međutim, ukupni tržišni udio pao na 16,4 sa 17,8 posto. Godišnji je pad prodaje iznosio 7,2 posto.
Pročitajte još:
Renault je na trećem mjestu s tržišnim udjelom od 11 posto, gotovo nepromijenjenim u odnosu na 10,9 posto iz 2023. Kod te tvrtke rast prodaje je bio 1,9 posto.
Slijede Toyota s tržišnim udjelom od 8,1 posto, Hyundai sa 7,8 posto, BMW sa 6,8 posto te Mercedes s 5,4 posto.