Predstavljene nove dizalice na kontejnerskom Rijeka Gateway terminalu

Rijeka Gateway Dizalice, Foto: 404/PR

Na novom kontejnerskom Rijeka Gateway terminalu na Zagrebačkoj obali u riječkoj luci, na kojemu su građevinski radovi pri kraju i počinje opremanje, predstavljene su prve dvije od četiri kontejnerske STS (ship to shore) dizalice, koje će se koristiti za prebacivanje kontejnera između brodova i terminala.

Dio je to ulaganja od 380 milijuna eura u Rijeka Gateway terminal, koji će nakon realizacije u dvije faze imati kapacitet veći od milijun kontejnerskih jedinica (TEU) na godinu i bit će tehnološki najmoderniji u ovom dijelu Europe, prenosi Hina. Početak rada terminala očekuje se sljedeće godine.

Druge dvije dizalice očekuju se tijekom prve faze izgradnje terminala, a sve će dobiti imena po ženama koje su ostavile značajan trag u povijesti i sadašnjosti Grada Rijeke, dok će prostor terminala postati Trg snažnih žena Grada Rijeke.

Sve dizalice na terminalu bit će električne, a napajanje je osigurano isključivo iz održivih izvora energije. Zbog smanjenja utjecaja na okoliš i buke, brodovi na terminalu će pri utovaru i istovaru gasiti bučne brodske motore jer će se napajati električnom energijom s terminala. Sustav smanjenja buke dopunjuje korištenje ‘soft landing’ tehnologije na dizalicama za tišu manipulaciju kontejnerima i zvučnih signala opreme terminala u obliku bijelog šuma umjesto pištanja. Na terminalu će se koristiti tehnologije za smanjenje svjetlosnog zagađenja i sustavi za sprječavanje onečišćenja mora.

Riječ je o zajedničkom ulaganju APS Terminalsa (Maersk Group) i ENNA grupe, koje će biti realizirano u dvije faze. Prva faza obuhvaća ulaganja od 200 milijuna eura i završava do kraja 2025. te uključuje izgradnju osnovne infrastrukture terminala, nabavku najsuvremenijih kontejnerskih dizalica i uspostavu logističke podrške. U drugoj fazi planira se dodatno ulaganje od 180 milijuna eura tijekom sljedećih 10 godina.

Rijeka Gateway terminal, Foto: 404/PR

Predsjednik Uprave Rijeka Gatewaya, koncesionara terminala, Peter Corfitsen rekao je da je dolazak dizalica značajna prekretnica u kompleksnom projektu. Oprema stiže na tjednoj razini i gotovo posve je elektrificirana te daljinski upravljana, opremljena je najmodernijim sustavima smanjenja buke, svjetlosnog utjecaja i utjecaja na okoliš i zajednicu.

Član Uprave Rijeka Gatewaya Tomislav Rosandić rekao je da će terminal izravno otvoriti 300 radnih mjesta, a neizravno puno više jer takvi projekti privlače dodatne investicije u proizvodnju, skladištenje i logističke objekte. Kazao je da su u izgradnji terminala već angažirane mnoge lokalne tvrtke te će pozitivan doprinos na lokalnu i nacionalnu ekonomiju rasti s početkom rada terminala. Ovaj terminal vratit će Rijeku na globalnu kartu važnih luka, a Hrvatsku na kartu važnih logističkih središta za istočnu i srednju Europu, naglasio je.

Ravnatelj Lučke uprave Rijeke Denis Vukorepa podsjetio je na potpisivanje koncesijskog ugovora s Rijeka Gatewayem u studenom 2021., ocijenivši da je to najveći ugovor u povijesti riječke luke, odnosno da je riječ o najvećem i najznačajnijem projektu.

I koncesionar i Lučka uprava su u međuvremenu ispunili sve prethodne uvjete iz koncesijskog ugovora – završena je cesta DC 403, koja spaja terminal s riječkom obilaznicom, interna lučka prometnica, intermodalni terminal, obavljena je primopredaja koncesijskog područja te je koncesijski ugovor stupio na snagu u lipnju 2023., a Rijeka Gateway je u rujnu iste godine počeo s radovima.

Vukorepa je istaknuo da ukupna ulaganja u novi kontejnerski terminal iznose gotovo 600 milijuna eura. Od toga je ulaganje Lučke uprave u izgradnju 400 metara obale sa zaobaljem iznosilo oko 107 milijuna eura.

Ulaganje Lučke uprave i HŽ infrastrukture u izgradnju novog intermodalnog terminala iznosilo je oko 32 milijuna eura, a ulaganje Hrvatskih cesta u cestu DC 403 oko 70 milijuna eura. Lučka uprava uložila je u internu spojnu cestu oko 4,5 milijuna eura, a koncesionar, Rijeka Gateway u dvije faze ulaže 380 milijuna eura.

Rijeka Gateway d.o.o.

Riva 1, 51000, Rijeka, Hrvatska

Poslovni prihodi (EUR):
110.819,09 (2023)
Broj zaposlenih:
26 (2023)

6 Odgovora

  1. Vjerujem da je ovo dobar pothvat, kako za okoliš tako i za rukovanje kontejnerima, pametan potez

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari