Pogoršano raspoloženje njemačkih potrošača, spremnost za kupnju sve manja

trgovina, prodavnica, supermarket
ilustracija, Photo by Franki Chamaki on Unsplash

Raspoloženje njemačkih potrošača pogoršano je na pragu rujna, pritisnuto smanjenim očekivanjima u vezi primanja i prigušenom sklonošću potrošnji, pokazalo je u utorak istraživanje instituta GfK koje prenosi Hina.

GfK-ov indeks očekivanja potrošača za rujan, temeljen na anketi provedenoj među približno 2.000 Nijemaca, smanjio se za 0,9 bodova u odnosu na blago revidiranu vrijednost u kolovozu, na minus 25,5 bodova.

Pozitivne vrijednosti signaliziraju rast osobne potrošnje na godišnjoj razini, a negativne njihov pad.

“Sve su manje šanse da bi se raspoloženje potrošača moglo održivo oporaviti prije kraja godine. Kontinuirano visoke stope inflacije koče poboljšanje ozračja među njima”, rekao je GfK-ov stručnjak za potrošače Ralf Buerkl.

Indeks potrošačke klime predviđa kretanje realne osobne potrošnje u idućem mjesecu. Prema GfK-u, promjena indeksa za jedan bod odgovara godišnjoj promjeni osobne potrošnje za 0,1 posto.

Indeks koji mjeri “spremnost na kupnju” predstavlja razliku između pozitivnih i negativnih odgovora na pitanje: “Mislite li da je sada dobro vrijeme za kupnju velikih artikala?”

Podindeks očekivanja primanja odražava očekivanja o kretanju financija kućanstava u idućih godinu dana. Istraživanje mjeri i procjenu ispitanika o općoj ekonomskoj situaciji u idućih 12 mjeseci, pojašnjava Reuters.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari