Broj dostavljenih paketa u četvrtom kvartalu lani je odnosu na zadnje tromjesečje 2023. godine bio veći za 22,6 posto, a godišnji rast je približno isti – 22,8 posto, pokazuju podaci Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM) objavljeni u petak.
Prema podacima koje je HAKOM prikupio od davatelja usluga na tržištu poštanskih usluga, nastavljeni su trendovi koji su na ovom tržištu prisutni već dulje vrijeme.
Naime, broj dostavljenih pisama i tiskanica i dalje pada, ali raste broj paketa, odnosno ostvarenih usluga s nekom dodanom vrijednosti.
Ukupni prihodi tržišta i dalje rastu, a očekuje se da će se ovi trendovi i nastaviti.
U posljednjem tromjesečju 2024. ukupno je ostvareno 64,4 milijuna raznih poštanskih usluga što je 1,1 posto manje nego u istom razdoblju prethodne godine. Na godišnjoj razini broj ukupno ostvarenih usluga bio je 254,6 milijuna te je manji za jedan posto.
Manjem broju usluga najviše je pridonijelo smanjenje broja poslanih pisama i tiskanica, kojih je na godišnjoj razini 4,5 i 9,8 posto manje.
Istovremeno je, piše Hina, nastavljen trend rasta broja paketskih usluga koji je bio najizraženiji upravo u zadnjem tromjesečju kad ih je ostvareno 13,1 miljuna, najviše dosad.
Paketi su tako krajem prošle godine činili više od 20 posto svih dostavljenih poštanskih pošiljaka ili četiri postotna boda više nego godinu ranije. Na veći broj paketa utjecao je prekogranični promet, koji je također rastao.
Prihodi od poštanskih usluga lani porasli 19,5 posto
Prihodi od obavljanja poštanskih usluga u 2024. godini rasli su za 19,5 posto u odnosu na 2023. te je ukupno uprihodovano 368,2 milijuna eura. Samo u četvrtom tromjesečju prošle godine prihod je bio 94,8 milijuna eura i predstavlja rast od 10 posto u odnosu na isto razdoblje 2023. godine.
Poštanske usluge u Hrvatskoj pružaju 23 davatelja od kojih je HP-Hrvatska pošta najveći, s udjelom od 83,3 posto prema broju ostvarenih usluga i 56,9 prema ukupnim prihodima.
Hrvatska pošta započela suradnju s Temuom
Početkom ožujka, Hrvatska pošta ušla je u strateško partnerstvo s kineskom online platformom za prodaju izravno od proizvođača Temu.
“Uzbuđeni smo zbog suradnje s Temuom, jednim od najpopularnijih svjetskih brendova e-trgovine. Zajedno želimo omogućiti praktične i pouzdane usluge dostave potrošačima u Hrvatskoj, koristeći široku mrežu lokacija za preuzimanje i dostavu Hrvatske pošte”, prenosi Hina riječi voditelja prodaje u HP-u Marija Horaka.
Krajem siječnja, pak, Hrvatska pošta je u sklopu razvoja servisa ePošta za digitalno slanje i uručenje pošiljaka uvela i digitalnu ili ePisarnicu za zainteresirane pošiljatelje, prvenstveno gradove i općine, a prvi koji je to uveo je Grad Bjelovar.
Pročitajte još:
“Hrvatska pošta prepoznaje potrebe digitalizacije u svom poslovanju te postaje platforma i drugima, pa tako uz posredovanje svojeg dobavljača – tvrtke Libusoft Cicom, koja je odradila povezivanje na servis ePošta, Bjelovar je postao prvi grad u Hrvatskoj koji pošiljke šalje bez ispisa u svojoj pisarnici i predaje u poštanskom uredu”, ističu iz Pošte.
Za Grad Bjelovar, dodaju, to znači uštede na vremenu, kao i s printerima te tonerima i na uredskom papiru.