Obnova HŽ-ovog voznog parka: u sklopu EU projekta isporučen zadnji gradsko-prigradski vlak

foto HINA/Lana SLIVAR DOMINIĆ/lsd

U sklopu projekta “Obnova voznog parka HŽ Putničkog prijevoza novim elektromotornim vlakovima” isporučen je zadnji vlak za gradsko-prigradski prijevoz, priopćeno je u ponedjeljak iz HŽ Putničkog prijevoza.

Agencija Hina piše kako je time u promet pušteno svih 11 elektromotornih vlakova za gradsko-prigradski prijevoz, a nastavlja se proizvodnja 10 vlakova za regionalni prijevoz.

Projekt “Obnova voznog parka HŽ Putničkog prijevoza novim elektromotornim vlakovima” sufinancira se iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014.-2020., ukupna procijenjena vrijednost projekta je 171,7 milijuna eura, a EU potpora iznosi 116,8 milijuna eura.

S obzirom da je u sklopu projekta predviđena isporuka 11 vlakova za gradsko-prigradski i 10 vlakova za regionalni prijevoz, nastavlja se proizvodnja regionalnih vlakova koji će voziti na elektrificiranim prugama u RH, odnosno relacijama Zagreb-Novska-Vinkovci-Tovarnik, Zagreb-Sisak-Novska, Zagreb-Koprivnica, Zagreb-Karlovac-Ogulin-Rijeka, Vinkovci-Vukovar i Zagreb-Zabok. U drugoj polovici srpnja u prometu će biti i prvi vlak za regionalni prijevoz, najavlju iz HŽ Putničkog prijevoza.

Prvi vlakovi za gradsko-prigradski prijevoz, koje je proizvela tvrtka Končar-Električna vozila, u promet su pušteni u prosincu 2022. godine.

Riječ je o elektromotornim vlakovima koji postižu brzinu do 160 kilometara na sat, četverodijelne su niskopodne kompozicije opremljene rampama za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima i prostorom za bicikle, a kompletan putnički prostor je pod videonadzorom.

Kapacitet im je 130 sjedećih i 385 stajaćih mjesta, pri čemu je, uz vizualne i audio najave kolodvora i stajališta, putnicima u vlaku omogućen i besplatan pristup internetu.

Iz HŽ Putničkog prijevoza ističu kako je projekt nabave novih vlakova u skladu s ciljevima Strategije prometnog razvoja Republike Hrvatske 2017.-2030. te Europskoga zelenog plana, kojim Europska unija želi potaknuti građane na učestalije korištenje željezničkog prijevoza kao ekološki najučinkovitijeg i cjenovno najpristupačnijeg oblika prijevoza.

Jedan odgovor

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari