Njemačka očekuje gospodarsku koristi nogometnog Eura, stručnjaci se ne slažu

Hina/Epa
Nogometni turnir UEFA EURO 2024. održat će se u Njemačkoj, Foto: Hina/Epa/Christopher Neundorf

Njemačka se kao domaćin europskog nogometnog prvenstva Euro 2024., nada uspjehu svoga “Elfa”, ali i povećanoj potrošnji navijača, u nadi da bi to moglo ubrzati ovogodišnji projicirani rast Njemačke od 0,3 posto.

Za Euro 2024., koji će se održati od 14. lipnja do 14. srpnja, dostupno je 2,7 milijuna ulaznica, a gradovi domaćini – Berlin, München, Köln, Dortmund, Düsseldorf, Frankfurt, Gelsenkirchen, Hamburg, Leipzig i Stuttgart – očekuju veliki broj domaćih i stranih gostiju.

Generalni direktor Njemačke turističke udruge (DTV), Norbert Kunz, kaže da bi 2024. mogla biti rekordna za turizam u Njemačkoj, zbog mnogih entuzijastičnih nogometnih navijača, koji žele doživjeti prvenstvo uživo.

Koristi od nogometnog eura mogu očekivati i pivovare. Tijekom svjetskog prvenstva 2006. godine kojem je Njemačka također bila domaćin, prodaja piva porasla je za oko pet posto prije i tijekom prvenstva.

„Tijekom turnira popije se više piva nego što je to uobičajeno“, rekao je predstavnik Njemačke udruge pivovara Holger Eichele.

Ovakav gospodarski zamah bi posebno dobrodošao, jer je 2023. bila teška godina za industriju piva, s padom prodaje u Njemačkoj od 4,5 posto, na 8,4 milijarde litara, pokazali su podaci njemačke vlade.

Iako veliki sportski događaj može podići raspoloženje i poboljšati imidž zemlje domaćina, iskustvo svjetskog nogometnog prvenstva 2006. godine pokazalo je da veliki sportski događaji nisu ekonomski vatromet, rekao je direktor u Njemačkom ekonomskog institutu (IW), Michael Groemling.

Mnogi će potrošači vjerojatno iskoristiti turnir kao priliku za kupnju novog televizora ili će popiti pivo više. Oni štede drugdje – pećnica umjesto odlaska u restoran, večer uz televizor umjesto odlaska u kino. Kao rezultat toga, osobna potrošnja ne mora nužno rasti, već se mijenja”, kazao je Goemling.

I ekonomisti Commerzbanka prognozirali su da bi gospodarstvo moglo stagnirati u drugom tromjesečju, koje uključuje prvu polovinu turnira, nakon što je u prva tri mjeseca raslo 0,2 posto.

„Maloprodaja bi mogla porasti bude li domaćin uspješan. Jedno ako njemačka reprezentacija preživi prvu fazu turnira, raspoloženje potrošača moglo bi porasti“, rekao je glasnogovornik industrije udruge HDE.

Prodavaonice prehrambenih proizvoda obično dobro posluju tijekom velikih sportskih događanja, jer se navijači opskrbljuju pićem i hranom dok zajedno prate utakmice. No efekti na tržište rada, upozoravaju stručnjaci, su u najboljem slučaju privremeni i regionalni.

5 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari