Nakon pandemije nekim tvrtkama su pale cijene dionica i do 98 posto

Pixabay.com
ilustracija, foto: Pixabay.com

Tvrtka za statističku analitiku globalnog gospodarstva i poslovno savjetovanje ‘Statista’ objavila je analizu poslovanja tvrtki koje su iznimno narasle tijekom pandemije koronavirusa.

Zoom Video Communications, tvrtka koja je postala slavna u ranim danima pandemije, objavila je ovaj tjedan prihode za prvo tromjesečje ove fiskalne godine, tijesno nadmašivši očekivanja analitičara, ali razočaravši ulagače svojim kratkoročnim izgledima.

Prilagođena zarada po dionici porasla je za 16 posto u odnosu na prethodnu godinu, dok su ukupni prihodi i prihodi poduzeća porasli za 3 odnosno 5 posto. To je daleko od brojki rasta koje je Zoom objavio tijekom pandemije, kada je tvrtka imala višestruki porast prihoda u nekoliko mjeseci. Prestanak zahtjeva za radom od kuće i posljedični povratak u urede, kao i oštra konkurencija Microsoft Teamsa, Ciscovog Webexa i Salesforceovog Slacka vratili su nekadašnjeg pandemičnog vrhunskog letača na zemlju.

izvor Statista i Yahoo Finance

Povratak na staro zatekao mnoge

Zoom nije jedini pobjednik pandemije koji se bori da zadrži svoj zamah u svijetu nakon pandemije.

Druge tvrtke koje su skočile pod posebnim okolnostima koje je stvorio Covid-19 također su se srušile u posljednje dvije godine, kako se normalan život postupno vraćao. Tvrtka za kućni fitnes Peloton i DIY tržnica Etsy, koja je profitirala od velike količine prodaje maski na svojoj platformi tijekom pandemije, dva su takva primjera.

Tu su se našle zajedno s proizvođačem cjepiva Modernom i DocuSignom, tvrtkom koja drugim tvrtkama omogućuje elektroničko upravljanje ugovorima.

Kao što pokazuje graf, sve su ove kompanije zabilježile skok cijena dionica tijekom Covid krize, ali sve su pale za najmanje 70 posto u odnosu na svoju najvišu vrijednost u pandemiji.

Tako da bi 1.000 dolara uloženo u dionice Moderne 11. ožujka 2020., na dan kada je Svjetska zdravstvena organizacija (WHO) proglasila pandemiju Covid-19, naraslo bi na više od 20.000 dolara do kolovoza 2021. godine. No danas bi spomenuti ulog vrijedio oko 6.000 dolara.

„Investitori koji su kupili dionice DocuSigna, Zooma ili Pelotona na početku pandemije i držali ih do sada pate od teškog pandemijskog mamurluka, budući da dionice tih kompanija sada vrijede (znatno) manje nego što su vrijedile u ožujku 2020.“, zaključuje se u analizi Statista.

30 Odgovora

  1. Strašno su pale, ali to je bilo za očekivati nažalost.. Tako da je sad na njihovom menadžmentu da pronađe novu tržišnu strategiju

  2. Naravno da je npr ZOOM pao, kada vise nije potreban u tolikoj mjeri kao tada…bio je glavni mediji za poslovnu komunikaciju za vrijeme pandemije, za mnoge tvrtke ali i fizicke osobe.

  3. Pa i neka je pala zarada svima koji su zaradili na pandemiji…kratkoročno bogaćenje valjda su dobro iskoristili…

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari