Američki lanac restorana McDonald’s izvijestio je o skromnom rastu prihoda u trećem tromjesečju, istaknuvši slabije rezultate u Europi i Kini i posljedice oružanih sukoba na Bliskom istoku.
Ukupni prihod bio je u razdoblju od srpnja do rujna veći za tri posto nego lani i iznosio je 6,87 milijardi dolara. Neto dobit bilježila je pak isti postotni pad, pala je na 2,26 milijardi dolara.
Globalna prodaja pala je za 1,5 posto, najsnažnije u četiri godine. Najveći pad zabilježen je u skupini tržišta u razvoju, za 3,5 posto. Slijede tržišta razvijenih zemalja s padom prodaje za 2,1 posto, izvijestila je američka tvrtka, izdvojivši Francusku i Veliku Britaniju. U SAD-u se zadržala na razini prošlog ljeta.
Građani su manje posjećivali restorane u SAD-u, Europi i u Kini, tražili su jeftinije obroke i više su kuhali kod kuće.
Slabija osobna potrošnja u Kini i oružani sukobi na Bliskom istoku stavili su na kušnju poslovanje restorana kojima upravljaju lokalni partneri, uz pad prodaje, nakon rasta od 10,5 posto u istom prošlogodišnjem razdoblju.
Poslovni rezultati odražavaju i bojkot potrošača na Bliskom istoku nakon objave o podjeli besplatnih obroka izraelskoj vojsci. Restorani pod franšizom u pojedinim zemljama s brojnom muslimanskom zajednicom osudili su taj potez, a bojkot se proširio iz Egipta i Jordana te u druge regije, uključujući Maleziju.
Pročitajte još:
Tvrtka se sprema i za financijske posljedice skandala s utvrđivanjem Escherichije coli u hamburgeru Quarter Pounder, prenosi Hina.
Prošli tjedan McDonald’s je privremeno obustavio posluživanje tog hamburgera u petini, od ukupno 1.400, restorana u SAD-u zbog širenja bakterije kojom se zarazilo 75 ljudi. Najmanje jedna osoba je umrla od posljedica zaraze, napominje Reuters.