Globalno tržište kontejnerskog prijevoza suočava se s prekomjernim kapacitetom u nadolazećim godinama, a vozarine su već pale na neodrživo nisku razinu, upozorio je izvršni direktor danskog prijevoznika Maerska.
Zbog prekomjernog kapaciteta Maersk u ovoj godini očekuje manju dobit, nakon rekordnih rezultata u pandemije.
“Vozarine su znatno pale nakon dobre 2021. i 2022. godine i zapravo su se spustile na neodrživu razinu”, rekao je Vincent Clerc.
Njemački prijevoznik Hapag-Lloyd upozorio je da će zbog prekomjerne ponude kontejnerskih brodova i krize u Crvenom moru biti prisiljen smanjivati troškove u 2024. godini i prilagoditi plovidbu i luke. U 2023. neto dobit pala mu je za 83 posto.
Vozarine su u prosincu i početkom siječnja naglo porasle budući da su kompanije zbog napada u Crvenom moru preusmjerile brodove oko Rta dobre nade, prenosi Hina. U međuvremenu su znatno pale budući da raspoloživi kapaciteti još uvijek premašuju potražnju.
Maersk procjenjuje da je globalni kapacitet za kontejnerski prijevoz tereta morem lani uvećan za devet posto, a u ovoj godini trebao bi porasti za još 11 posto i za sedam posto u 2025. Oni pak nisu nabavljali nove brodove.
“Prekomjerni kapacitet morat će s vremenom uravnotežiti pojačana potražnja, ograničenje brzine i recikliranje brodova da bi se naši rezultati vratili na zdravu razinu”, rekao je Clerc.
Pročitajte još:
Maersk je prošle godine najavio da će otpustiti deset tisuća radnika, istaknuvši na skupštini dioničara da će se i dalje usredotočiti na kontrolu troškova.
6 Odgovora
Kad je sve izgorilo na Jakuševacu
Kod nas kontejneri puni… i po 10 dana ne odvoze smeće… aaee
Nista me to ne cudi!
Na sve to utječe internet kupovina.
Tako je Marija!
Maersk svjetska firma!