Lufthansa će vjerojatno dodatno smanjiti broj letova u Njemačkoj, izjavio je izvršni direktor njemačkog diva Carsten Spohr u razgovoru za Bild am Sonntag, nadovezavši se na najavu irskog diskontnog prijevoznika Ryanaira o gašenju poslovanja u tri njemačke zračne luke.
Lufthansa i Condor požalili su se početkom rujna na visoke poreze na zračni promet, naknade za sigurnost i kontrolu zračnog prometa, tvrdeći da su ih doveli u lošiju poziciju u odnosu na konkurenciju.
U posljednje četiri godine troškovi kontrole zračnog prometa, sigurnosnih provjera i naknada udvostručeni su te danas iznose sedam milijardi eura godišnje, rekao je čelnik Condora Peter Gerber na poslovnom skupu u frankfurtskoj zračnoj luci, održanom početkom prošlog mjeseca.
Međunarodni prijevoznici sve više izbjegavaju njemačke zračne luke, što dovodi do gubitka veza za svijetom, upozorio je.
Čelnik kadrovskog odjela u Lufthansi Michael Niggemann kritizirao je vladinu uredbu o održivim zrakoplovnim gorivima (SAF), prenosi Hina. Sustav će registrirati samo polaske iz EU-a pa će čvorišta izvan Europe biti u prednosti, objasnio je Niggemann.
Od 2025. zračni prijevoznici koji lete iz EU-a morat će u prosjeku koristiti dva posto održivog goriva, a do sredine stoljeća njegov udio trebao bi porasti za 70 posto. Prošli tjedan irski niskotarifni zračni prijevoznik Ryanair objavio je da zbog visokih poreza i naknada planira u ljeto iduće godine obustaviti poslovanje u zračnim lukama u Dortmundu, Dresdenu i Leipzigu. Letove iz Hamburga planiraju smanjiti za 60 posto, a one u njemačkoj prijestolnici Berlinu za petinu.
“U ljeto 2025. Njemačka će zbog visokih i sve većih nameta izgubiti 1,8 milijuna sjedišta u Ryanairovim zrakoplovima”, naglasila je tvrtka, što će značiti 12 posto manje putnika nego lani.
Pročitajte još:
“Sve više zračnih prijevoznika izbjegava njemačke zračne luke ili otkazuje važne linije”, upozorio je Spohr, istaknuvši da strahuje od moguće slabije povezanosti Njemačke sa svijetom u budućnosti i od mogućeg utjecaja slabijih veza na ulaganja.
Čelnik Lufthanse kritizirao je i nove njemačke propise o gorivu, uključujući nove kvote o udjelu e-goriva, koje, po njegovim riječima, još nije dostupno u dostatnim količinama. Udruga avioprijevoznika BDL zalaže se da se prihod od podignutih nameta usmjeri na promicanje alternativnih zrakoplovnih goriva, pozivajući se na predizborno obećanje vladajuće koalicije na čelu s kancelarom Olafom Scholzom.