Prema napisima slovenskog portala Sio1Net kineski proizvođač električnih automobila BYD trebao bi u nastavku svoje europske ekspanzije uskoro otvoriti svogj prvi autosalona u Hrvatskoj, u Savskoj ulici u Zagrebu, a hrvatska podružnica trebala bit biti zadužena i za prodaju na teritoriju susjedne Slovenije.
BYD je u posljednjih par godina postao najveća kineska autokompanija, s isporučenih 4,27 milijuna električnih i hibridnih vozila globalno – porast od više od 40 posto u odnosu na godinu ranije – čime je postao i najveći konkurent globalno dominantne američke Tesle, kojoj pak u zadnje vrijeme ne cvatu ruže i od početka godine bilježi drastičan pad prodaje.
BYD još uvijek većinu prodaje ostvaruje na domaćem, kineskom tržištu, iako i europska prodaja konstantno raste – u zemljama EU, EFTA-e i Velike Britanije BYD je u 2024. godini prodao tek nešto manje od 50.000 vozila, po podacima analitičke platforme Dataforce, što je gotovo trostruko povećanje u odnosu na 18.000 primjeraka prodanih 2023. godine.
To je još uvijek gotovo pet puta manje od 243.000 vozila koje je na isti teritorijima prodao MG, trenutno najuspješniji kineski brend električnih vozila u Europi. No, BYD ima velike planove, i prošle godine su najavili da im je u prvoj fazi cilj zauzeti 5 posto udjela prodaje električnih vozila u Europi.
Tome bi trebala pomoći nova BYD-jeva tvornica u Mađarskom Szegedu, koja bi trebala početi s radom u listopadu 2025. godine. U planu je da tvornica godišnje proizvede 150.000 vozila za europsko tržište, što bi se dugoročno moglo povećati na 300.000. Druga tvornica, u turskom Izmiru, trebala bi početi s radom u ožujku 2026.
Iz BYD-ja tvrde da bi kapacitet ova dva proizvodna pogona mogao biti oko pola milijuna vozila godišnje, što bi trebalo pomoći tom brendu da se etablira na europskom tržištu, a pritom i izbjegne europske carine na kineska električna vozila, koja su stupila na snagu u srpnju prošle godine.
Europska unija je usvojila te mjere kako bi zaštitila domaću autoindustriju, i kako bi suzbila efekt kineskih državnim subvencija za koje tvrdi da pružaju prednost kineskim proizvođačima i njihova vozila čine nereačno jeftinima. Namet je određen ovisno o proizvođaču, a najmanji je na vozila BYD-ja (17,4 posto), dok je najveći na vozila državne kompanije SAUC (37,6 posto).
Osim toga, iz BYD-a su prošle godine najavili i zaokret od proizvodnje samo električnih vozila na baterijski pogon (BEV) prema tzv. plug-in hibridnim modelima (PHEV) koji se mogu puniti preko standardne utičnice, i koji su posebno popularni na tržištima u južnoj i istočnoj Europi gdje se kupci još uvijek nerado odlučuju za BEV vozila zbog slabije razvijene mreže punionica.
BYD je na europskom tržištu prisutan tek nekoliko godina no bilježi veliki rast prodaje u zemljama zapadne Europe, gdje konkurira i domaćim proizvođačima i drugim kineskim markama ne samo nižom cijenom već i naprednijim mogućnostima.
Po pisanju portala Autonews iz veljače, BYD će ofenzivu na europsko tržište pojačati i modelima koji bi trebali konkurirati i u segmentu skupljih vozila, svojim brendovima kao što su Denza, koji bi trebao konkuriati njemačkim premium modelima, te sljedeće godine brendom Yangwang luksuznijih SUV vozila koji bi se trebao natjecati s Land Roverom i Mercedes-Benzom.
Prvi BYD-jev prodajni salon u Hrvatskoj trebao bi početi s radom do kraja ovog mjeseca ili početkom travnja, a trebao bi nuditi modele Seal, Seal U i Atto. Prva dva na europskom tržištu koštaju oko 45.000 eura.
Na upit portala Financije.hr regionalni predstavnik tvrtke BYD Jeremy Wang rekao je da još uvijek u suradnji s prodajnim partnerima rade na “temeljitom planu” aktivnosti za dovođenje BYD automobila u Hrvatsku, i da zasad ne mogu podijeliti detaljnije informacije.
Pročitajte još:
Veleposlanik NR Kine, Qi Qianjin, na godišnjem briefingu za hrvatske medije u Zagrebu u srijedu također je spomenuo dolazak BYD-ja u Hrvatsku, i to u kontekstu veće ekonomske suradnje između dviju zemalja, ali i zelene tranzicije i borbe protiv klimatskih promjena koju omogućava prelazak na električna vozila.
“Kina opskrbljuje svijet s 70% fotonaponskih modula i 60% opreme za vjetroelektrane, čime podržava globalnu borbu protiv klimatskih promjena. Posebno se ističu električna vozila – s godišnjom proizvodnjom od 13 milijuna vozila, Kina je svjetski lider. Električna vozila marke BYD uskoro stižu na hrvatsko tržište, što će donijeti ekonomsku korist i podržati zelene ciljeve Hrvatske,” rekao je Qianjin, dodavši da “Kina i Hrvatska dijele viziju zelene budućnosti… A uz BYD-ovu ekspanziju, očekujemo i daljnji napredak.”
U razgovoru za Financije.hr u srpnju prošle godine veleposlanik Qianjin je govorio o planovima kineskim proizvođača za širenje na europsko tržište, rekao da je BYD-jev pogon u Mađarskoj prva kineska tvornica automobila na kontinentu.
“Osim toga, SAIC Motor također namjerava postaviti tvornicu automobila u Europi. Changan Automobile i Great Wall Motor također razmatraju izgradnju tvornica u Europi. Kineska električna automobilska tvrtka Nio već je uspostavila servisne centre u Njemačkoj, Nizozemskoj, Danskoj i Švedskoj za pružanje automobilskih usluga na navedenim tržištima. Osim tvornice automobila, niz kineskih proizvođača – uključujući CATL, Eve Energy, Sunwoda – najavio je ulaganje u izgradnju novih tvornica baterija u Mađarskoj.”
18 Odgovora
kinezi osvajaju lagano
Prvi pit cujem za njih.
Nikad čula za njih….
Ionako je sve kinesko.
Sve u svemu, smatram da je ovaj potez BYD-a pozitivan signal za regiju te da bi u budućnosti mogao dovesti do većeg prihvaćanja električnih vozila i unapređenja cjelokupne mobilnosti u Europi.
Kineski BYD širi svoje poslovanje u Europi, a centar za upravljanje slovenskim tržištem iz Zagreba pokazuje strateški korak u regionalnom širenju. Ovaj potez naglašava rastuću prisutnost kineskih tvrtki u europskom tržištu električnih vozila i potencijal za daljnje ekonomske prilike.
Zagreb u ❤️
Ma divno
Kineski BYD širi svoje poslovanje u Europi, a činjenica da će iz Zagreba upravljati slovenskim tržištem pokazuje ambiciozan pristup i strategiju rasta. Rekla bih da takav potez potvrđuje sve veću važnost Hrvatske kao ključnog poslovnog čvorišta u regiji.
Zanimljive informacije o kineskom BYD-u i tome da se šire na europsko tržište.Konkurencija uvijek utječe pozitivno tako da sam uvjerena da će to voditi i ka manjoj cijeni a većoj kvaliteti električnih i hibridnih vozila.Pod hitno trebamo svi prijeći na ovakva auta i biti ekološki osviješteni! 🥳
Kad već neće naši, hoće kinezi
Nevjerojatno koliko su napredniji i brzi od svih ostalih, sve cestitke
Jako dobar i zanimljiv članak.
Vrh, a razvijaju se jer su jeftini jednostavno.
pa cak i ne izgleda lose xD
sad ce svi vozit kineske autice
Nisu baš ni jeftini koliko sam očekivao
Tko su ovi,od kud su oni iskočili,iz paštete?