Kako do poticaja za energetski učinkovito vozilo

Freepik.com
Energetski učinkovita vozila, ilustracija, Foto: Freepik.com

Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost (FZOEU) će u ponedjeljak, 22. travnja, u devet sati početi primati prijave za sufinanciranje energetski učinkovitih vozila za što je osigurao budžet od 15 milijuna eura. Građani se za taj poticaj mogu prijaviti putem ovlaštenih trgovaca dok god se ne potroše sva sredstva ili do kraja godine, a na stranicama Fonda moći će pratiti koliko je još sredstava ostalo.

FZOEU je na svojoj stranici vozimoeko.fzoeu.hr objavio listu energetski učinkovitih vozila koja udovoljavaju uvjetima poziva i prodajnih mjesta gdje se ta vozila mogu nabaviti. Kupci mogu birati između 178 vozila, od čega je 69 električnih osobnih automobila, 42 plug-in hibridna automobila i 67 motocikala, četverocikala te skutera.

“VCAG d.o.o. pozdravlja odluku Fonda o raspisivanju natječaja za sufinanciranje kupnje energetski učinkovitih vozila. Smatramo da je to dobar način za dodatno povećanje udjela navedenih vozila na tržištu, a samim time i smanjenje utjecaja na okoliš, te emisija ugljičnog dioksida koji je prepoznat kao glavni staklenički plin. Kako bi dodatno utjecali na navedeno smanjenje ugljičnog dioksida i ukupnog utjecaja na okoliš, smatramo da bi još bolja opcija bila poticanje kupnje energetski učinkovitih vozila tijekom cijele godine”, rekli su za Financije.hr iz tvrtke VCAG d.o.o., generalnog uvoznika novih Volvo vozila za Adria regiju.

Objasnili su da su nakon prijave prodajnih mjesta, modela i tehničkih specifikacija, koju su uvoznici bili dužni napraviti prema FZOEU i odobrenja od strane Fonda, njihovi maloprodajni partneri dobili pristupne podatke za svako od prijavljenih prodajnih mjesta. Ti podaci koriste se pri prijavi svakog pojedinačnog prodajnog mjesta u sustav FZOEU-a putem kojeg se prijavljuju stranke koje su zainteresirane za ostvarivanje sufinanciranja.

“Da bi prijava bila valjana, prijavitelj mora biti fizička osoba. Vrijednost vozila za koje se želi ostvariti sufinanciranje ne smije prelaziti 50.000 eura, a iznos poticaja ne može biti veći od 40 posto cijene vozila. Svako prodajno mjesto je dužno izdati račun za uplatu obveznog minimalnog predujma u iznosu od najmanje sedam posto traženih sredstava Fonda od svakog prijavitelja. Također, prijavitelj je dužan osigurati uvjerenje o prebivalištu kako bi prijava bila valjana”, kazali su nam.

Naglasili su da su električna i hibridna vozila sve popularnija kod hrvatskih kupaca te da je to vidljivo i po rezultatima prodaje.

“Uz pomoć Fondovog sufinanciranja, u proteklim je godinama kupljeno oko 8.000 energetski učinkovitih vozila raznih kategorija, a broj takvih vozila raste iz godine u godinu, kao i budžet za njihovo sufinanciranje. Naime, dok su 2014. godine u Hrvatskoj bila registrirana tek 74 osobna vozila na električni pogon, 2023. godine ih je bilo registrirano 11.566, uključujući plug-in hibridna vozila. Nastavak ubrzanog rasta kupnje i korištenja ovakvih vozila u Hrvatskoj, poglavito osobnih električnih vozila, se očekuje i dalje”, rekli su iz FZOEU-a za Financije.hr i dodali da su ova sredstva izdvojena isključivo za fizičke osobe.

Pixabay.com
Energetski učinkovito vozilo, ilustracija, Foto: Pixabay.com

Smatraju da će uz pomoć ovog programa na našim cestama do kraja godine biti oko 2000 novih energetski učinkovitih vozila sufinanciranih sredstvima Fonda.

“U planu nam je s programom nastaviti i dalje, jer smo svjesni da su upravo dostupni poticaji prevaga za kupnju energetski učinkovitijih vozila. Planiramo što prije osigurati sredstva i za pravne osobe te javni sektor, kojima će sufinanciranje biti dostupno i za vozila na vodik, a kao dodatnu potporu razvoju elektromobilnosti ove smo godine u sklopu financiranja energetske obnove obiteljskih kuća osigurali sredstva i za kućne punionice”, otkrili su nam.

Na stranicama Fonda navedeno je da se građani mogu prijaviti za poticaj do 9.000 eura za električna osobna vozila, 5.000 eura za plug-in hibridna osobna vozila, a za električne motocikle, skutere i četverocikle do 2.500 eura.

Prema tome, ukupan iznos pripremljenih sredstava dovoljan je za otprilike 1.666 poticaja od 9.000 eura, 3.000 poticaja od 5.000 eura ili 6.000 poticaja od 2.500 eura. No, jasno je da neće svi kupovati istu vrstu vozila pa tako broj poticaja može biti potpuno drugačiji.

Dakle, prilikom prijave građani su dužni, kao što su rekli iz tvrtke VCAG d.o.o., uplatiti najmanje sedam posto predujma od iznosa poticaja. To znači da za poticaj od 9.000 eura moraju dati 630 eura, za 5.000 eura potrebno je uplatiti 350 eura, a za poticaj od 2.500 eura trebaju dati predujam od 175 eura. Isto tako, prodavatelj može osim uplate obveznog predujma zatražiti i dodatni iznos na ime tzv. kapare, ovisno o politici pojedinog prodajnog mjesta.

Obvezna dokumentacija koja je potrebna za prijavu je: uvjerenje o prebivalištu, ponuda za kupnju vozila izdana od strane prodajnog mjesta, račun za predujam i dokaz o primitku uplate obveznog minimalnog predujma na račun prodajnog mjesta, to može biti ispis iz transakcijskog računa ili fiskalizirani račun gdje se vidi uplata.

freepik.com
Punjač električnog vozila, ilustracija, Foto: Freepik.com/frimufilms

Poticaj mogu dobiti punoljetne fizičke osobe s prebivalištem na području Republike Hrvatske koje ispune sve uvjete javnog poziva. Građani koji ne mogu dobiti poticaje su oni koji imaju nepodmirena dugovanja prema FZOEU i oni koji ne ispunjavaju sve ugovorne obveze prema prijašnjim dodjelama sredstava za sufinanciranje projekata od strane FZOEU-a u potpunosti i na vrijeme.

Iz Fonda navode da prijave na javni poziv umjesto građana podnose ovlašteni prodavatelji koji su im izdali ponudu za kupnju energetski učinkovitog vozila. Prema tome, građani njima moraju predati potrebnu dokumentaciju.

Redni broj prijave ostvaruje se uspješnom rezervacijom za koju je potreban unos podataka o prijavitelju i učitavanje obvezne dokumentacije, osim računa za predujam i dokaza o primitku uplate predujma. Rezervacija rezultira potvrdom na kojoj su ispisani uneseni podaci i upute za plaćanje obveznog minimalnog predujma koju je prodajno mjesto dužno dati prijavitelju.

U roku od osam dana od dana izdavanja potvrde, prodajno mjesto mora učitati račun za predujam i dokaz o primitku uplate obaveznog minimalnog predujma od strane kupca, objavili su iz Fonda. Ako se prijava ne dovrši u navedenom roku, odnosno ako kupac u tom roku ne uplati predujam, smatra se da je prijavitelj odustao od kupovine vozila.

“Kupac će od Fonda zaprimiti e-mail s potvrdom uspješnog dovršetka prijave na Javni poziv Fonda. Korisnici čije prijave budu pozitivno ocijenjene na adresu će preporučenom poštom zaprimiti Odluku i Ugovor o sufinanciranju. Fond će korisniku sredstva isplatiti jednokratno, u roku od 30 dana od zaprimanja potpune dokumentacije za isplatu”, priopćili su iz FZOEU-a.

Pixabay.com
Električna vozila, ilustracija, Foto: Pixabay.com

Sve prijave moći će se podnositi radnim danom od devet do 18 sati, a subotom od devet do 13 sati. Iz Fonda ističu da nije moguće sufinancirati vozilo koje je kupljeno prije dana objave poziva.

Prodajno mjesto dužno je izvršiti povrat zaprimljenog obveznog minimalnog predujma prijavitelju ako prijavitelj ne ostvari pravo na sredstva Fonda, odustane od kupnje ili prodajno mjesto ne isporuči vozilo unutar ugovorenog roka, navode iz Fonda.

Na Fondovoj listi vozila, među osobnim električnim automobilima za koja se može dobiti 9.000 eura poticaja, najpovoljniji su Dacia Spring koja košta 23.700 eura, Renault Twingo E-Tech čija je cijena 26.390 eura i Citroen e-C3 s 25.900 eura.

Građani koji uz pomoć bespovratnih sredstava Fonda nabave vozilo moraju ga zadržati u vlasništvu najmanje dvije godine od datuma prve registracije. Fond za to vrijeme ima pravo provjeriti ispunjavaju li se navedeni uvjeti i tražiti povrat novca s kamatama u slučaju da se utvrdi kršenje uvjeta.

Nakon podnošenja prijave kupci ne smiju mijenjati marku, model, kategoriju vozila i tražiti drugog trgovca, ali mogu mijenjati nivo opreme kao što su boja, kotači i slično. No, važno je uzeti u obzir da izmjena može utjecati na rok isporuke vozila.

Podsjećamo, Fond će sufinancirati samo vozila kategorija L1, L2, L3, L4, L5, L6, L7 na električni pogon, što uključuje mopede i motocikle, kao i vozila kategorije M1 na električni, plug-in hibridni pogon ili pogon na vodik, što podrazumijeva osobna vozila koja osim sjedišta vozača imaju još najviše osam sjedišta. Ne sufinancira se kupnja električnih bicikala, uključujući i bicikle s pomoćnim motorom.

9 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari