HUB: Hrvatska u poduzetničkom optimizmu prva u EU

Freepik.com
Poduzetnici, ilustracija, Foto: Freepik.com

Poduzetnička okolina u Hrvatskoj zabilježila je određeni napredak, ali se i dalje suočava s brojnim izazovima koji ograničavaju razvoj poduzetništva. U 2023. godini, 13,2 posto odrasle populacije Hrvatske sudjelovalo je u ranim fazama pokretanja poslovnih pothvata, što je iznad prosjeka Europske unije od 9,3 posto, pokazalo je istraživanje Global Entrepreneurship Monitora.

Ova brojka, navodi se u priopćenju Hrvatske udruge banaka (HUB), ukazuje na optimizam među građanima i povećanu namjeru za pokretanje vlastitih poduzetničkih inicijativa.

Ipak, motivacijski indeks, koji prikazuje omjer onih koji započinju poslovni pothvat iz želje za promjenom, profitom ili očuvanjem obiteljske tradicije u odnosu na one koji to čine zbog nedostatka zaposlenja, ostaje nizak.

Prošle je godine tako u Hrvatskoj iznosio 1,94, dok je na primjer u Švedskoj bio 4,23. Navedeni podaci pokazuju da velik broj poduzetnika ulazi u poslovne pothvate zbog nužde, a ne zbog prepoznatih prilika. Taj trend zahtijeva dodatna istraživanja kako bi se razumjele stvarne prepreke i potaknule promjene.

Percepcija prilika među populacijom porasla je sa 58,3 u 2021. godini na 64,1 posto u 2023., a Hrvatska je i dalje vodeća među EU zemljama po samopouzdanju u vlastite poduzetničke sposobnosti.

Međutim, politike i regulatorni okvir još uvijek se smatraju ograničavajućima, s ocjenom od 3,44, što je ispod granice stimulativne okoline. To, zajedno s niskim doprinosom obrazovnog sustava u jačanju poduzetničkih kompetencija, koči razvoj i održivost poduzetničkih pothvata.

Hrvatska se zato ističe po broju novih poduzeća koja uvode inovacije. Lani se svrstala na peto mjesto po inovativnosti proizvoda i tehnologija među EU zemljama uključenima u istraživanje. Novopokrenuti pothvati sve više ciljaju na tržišta visokog intenziteta konkurencije, što može potaknuti širenje poslovanja i otvaranje međunarodnih tržišta.

Nositelj istraživanja je CEPOR – Centar za politiku razvoja malih i srednjih poduzeća i poduzetništvo.

2 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari