Industrijska aktivnost u eurozoni pala i u rujnu, razdoblje pada traje više od godinu dana

Pixabay.com
Industrija, ilustracija Foto: Pixabay.com

Aktivnost u industriji eurozone pala je i u rujnu, protegnuvši razdoblje pada na nešto više od godinu dana pod pritiskom kontinuiranog slabljenja potražnje, pokazalo je u ponedjeljak izvješće S&P Globala.

Indeks menadžera nabave u industriji eurozone (PMI) bio je u rujnu gotovo nepromijenjen u odnosu na kolovoz i iznosio je 43,4 boda, potvrdila je Hamburška komercijalna banka (HCOB) koja sastavlja izvješće za S&P Global.

Vrijednosti niže od 50 bodova ukazuju na pad aktivnosti, a one više na njihov rast, prenosi Hina.

Razdoblje pada aktivnosti u proizvodnom sektoru eurozone protegnulo se tako na nešto više od godinu dana, “signalizirajući kontinuirano pogoršanje zdravlja industrije u eurozoni”, zaključuju u HCOB-u.

Indeks koji mjeri proizvodnju pao je za 0,3 boda, na 43,1 bod, pokazalo je istraživanje provedeno među čelnicima oko 3.000 kompanija u privatnom sektoru eurozone.

“Indeks menadžera nabave u proizvodnji bio je znatno ispod 50 bodova tijekom trećeg kvartala u cjelini pa smo prilično sigurni da se aktivnost u industriji smanjila i u tom razdoblju”, rekao je Cyrus de la Rubia, glavni ekonomist Hamburške komercijalne banke.

Najsnažniji pad industrijske aktivnosti ponovo su bilježile Njemačka i Austrija, a slijede Nizozemska i Francuska s najoštrijim padom u gotovo tri i pol godine, utvrdili su autori izvješća, dodajući da se situacija pogoršala i u talijanskoj i u španjolskoj industriji.

Potražnja za industrijskim proizvodima ponovo se oštro smanjila, naglašavaju, što je rujan smjestilo u skupinu mjeseci s najvećim padom novih narudžbi u približno četvrt stoljeća koliko se provode istraživanja, navodi se u izvješću.

Kako bi potaknuli potražnju i zasjenili konkurenciju, proizvođači su ponovo snizili cijene, najsnažnije u prosjeku unatrag tri mjeseca otkad se sastavljaju izvješća, kada se izuzme globalna financijska kriza od 2008. do 2009. godine, napominje ekonomist HCOB-a Cyrus de la Rubia.

Smanjili su se i ulazni troškovi, napominje De La Rubia, usporedivši njihov pad s razdobljem pojeftinjenja nafte u drugoj polovini 90-ih i pucanjem internetskog balona na početku stoljeća.

U takvim uvjetima poslovni čelnici pokazali su izraženiji pesimizam, utvrdili su u HCOB-u, istaknuvši da se raspoloženje spustilo na najnižu razinu od kraja prošle godine.

Jedan odgovor

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari