Samo trećina kompanija odlučuje se za “holistički” pristup digitalizaciji

Foto: Pixabay

Digitalizacija danas predstavlja ključnu pokretačku snagu kompanija i nerijetko je najveći dio ulaganja predviđen upravo za njezino unapređenje i razvoj kako bi se osigurao stabilan rast i konkurentnost kompanije u promjenjivom poslovnom okruženju.

Kompanije sve više ulažu u nove tehnologije i edukaciju zaposlenika, no samo trećina njih odlučuje se za “holistički” pristup u ovom procesu te uglavnom mjere uspjeh digitalne transformacije analizirajući pojedinačne procese unutar kompanije, pokazalo je istraživanje koje je provela konzultantska kuća Horváth.

Istraživanje nazvano “Digitalna vrijednost”, u kojem je sudjelovalo više od 300 menadžera iz 14 različitih industrija, potvrđuje da nerazumijevanje između značaja digitalizacije za kompaniju i nužnosti cjelovitog pristupa može dovesti u pitanje uspjeh čitavog procesa.

Iako istraživanje potvrđuje da digitalizacija dominira projektnim portfoliom kompanija i visoko je rangirana u razvojnim planovima, gotovo polovica kompanija suočava se s rizikom da će se tijekom procesa zanemariti ciljevi i razlozi zbog kojih su krenuli u digitalnu transformaciju.

“Dio kompanija suočava se sa situacijom da se inicijative vezane za digitalizaciju jednostavno i bez analize “ugase”. Razlozi za to su najčešće nepovezanost između pojedinačnih inicijativa unutar kompanije, kao i nedostatak usklađenosti i cjelovitog upravljanja procesima. Rješenje leži u “holističkom” pristupu koji osigurava praćenje uvođenja digitalizacije na svim razinama, te predviđanja potencijalnih slabosti kompanije”, objasnila je Marija Boldor iz konzultantske kuće Horváth i dodala da je, kako bi transformacija bila uspješna, nužno na svim razinama komunicirati njezine prednosti, ulagati u razvoj digitalnih vještina među zaposlenicima, kao i kontinuirano raditi na unaprjeđenju procesa implementacijom odgovarajuće tehnologije.

Upravljanje digitalizacijom treba biti jasno definirano: ključno je prije uvođenja novih procesa napraviti evaluaciju, evidentirati očekivanja i potrebna ulaganja, te predvidjeti očekivani rast – i u financijskom i u nematerijalnom dijelu, savjetuju u Horváthu.

Jedan odgovor

  1. S naglim porastom digitalizacije, nužno je da se zaposlenicima omogući efikasna edukacija u tom sektoru. Svatko profitira tim potezom.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Komentari