Hrvatske aplikacije u turizmu digitaliziraju obalu i kreiraju rute prema interesima korisnika

Foto: Privatna arhiva

Digitalizacija već godinama predstavlja neizostavni segment turizma, bilo da je riječ o internetskom bukiranju soba, kupovanju ulaznica za događanja ili jednostavno upoznavanju s lokacijom koju želite posjetiti. Hrvatske aplikacije namijenjene turistima također nisu ništa novo pa smo posljednjih godina, među ostalim, imali aplikaciju koja spaja razgledavanje hrvatskih gradova i trčanje, mogućnost bukiranja vezova na daljinu ili digitalne platforme za upravljanje imidžem određene destinacije. Ovom prilikom predstavit ćemo dvije koje bez pretjerivanja možemo nazvati jedinstvenima, čak i na svjetskoj razini.

Jedna od njih svakako je aplikacija za pronalaženje plaža – Plaja-Beach Finder.

“Dugogodišnjim bavljenjem turizmom, što obiteljski što profesionalno, shvatio sam da većina turista najčešće postavlja pitanje ‘gdje je plaža’? Napravili smo istraživanje s turističkim zajednicama i iznajmljivačima na području od Dubrovnika do Pule i utvrdili da se to pitanje postavlja u čak 70 posto slučajeva. Odgovor su dobivali u obliku papirnatih mapa koje su nepraktične za snalaženje i objašnjavanje. Odlučili smo napraviti aplikaciju koja neće sadržavati ni hotele ni restorane, nego isključivo informaciju gdje se nalazi plaža i u koju kategoriju spada (pješčana, šljunčana, dostupna osobama s invaliditetom…). Turističke zajednice su to jako dobro prihvatile i u prve dvije sezone smo digitalizirali oko 50 posto hrvatske obale”, istaknuo je Dejan Grepo, splitski poduzetnik koji je kreirao ovu aplikaciju.

Aplikacija se preuzima potpuno besplatno i odmah prepoznaje korisnikovu lokaciju. Potom mu javlja udaljenost najbližih plaža, kao i koje su od njih preporučene i najbolje ocijenjene.

“Treba spomenuti kako smo u suradnji s udrugama osoba s invaliditetom dodali dosta plaža koje su im dostupne, što je jako bitno jer im omogućava jasnu sliku i navigaciju. Uz to, Plaja-Beach Finder otkriva i gdje su, primjerice, nudističke ili pseće plaže”, pojašnjava Grepo.

Dejan Grepo (Foto: Privatna arhiva)

Rad na aplikaciji trajao je šest-sedam mjeseci. U početku je, prisjeća se, krenuo sam, dok njegov tim danas, ovisno o projektu, broji i do petnaest ljudi. Potencijal Plaja-Beach Findera prepoznale su i turističke zajednice koje u toj aplikaciji vide vrijedan i koristan alat.

“Osim što imaju mogućnost unijeti lokacije svojih plaža, u aplikaciju mogu stavljati i vijesti ili kontaktirati sve korisnike, gdje god se nalaze, čak i izvan Hrvatske. Oni nam daju lokacije plaža, a mi ih digitaliziramo. Plaja-Beach Finder, naime, korisniku otkriva čitavo područje na kojem se nalazi i omogućava mu navigaciju do svih plaža u blizini”.

Želja im je digitalizirati čitavu obalu, čime bi Hrvatska postala prva zemlja u svijetu koja ima potpuno digitaliziranu obalu.

Plaja – Beach Finder aplikacija (Foto: Privatna arhiva)

“Mogu reći da smo pioniri, jedini u svijetu imamo takvu aplikaciju. Preuzeta je preko 25 tisuća puta, iz više od 130 zemalja svijeta. Imamo više preuzimanja nego svi ‘city guideovi’ turističkih zajednica u hrvatskim gradovima. Ponosni smo da smo sve to postigli vlastitim snagama, bez ikakvih poticaja i veza. Radimo i vani, u Španjolskoj, Grčkoj i Malti. Nisu to neki milijunski poslovi, ali probijamo se i na strano tržište”, zaključio je Grepo.

U Hrvatskoj se nedavno pojavila još jedna zanimljiva aplikacija, zamišljena kao jedinstveni virtualni vodič za održiva putovanja. Njezino ime je go!ng places, a više o njoj otkrio nam je voditelj projekta Marko Romanjik.

“Idejna začetnica ovog projekta je Mirna Romanjik koja je za vrijeme studiranja francuskog i češkog jezika uvidjela veliku prazninu u turističkoj ponudi Republike Hrvatske, kao i bogatu baštinu koju kao zemlja posjedujemo. Mirna i ja smo razvijali ideju oko šest mjeseci, brusili je kroz razgovor s kolegama i strukom te odlučili krenuti u izradu prototipa u jesen 2021. godine. Beta verzija go!ng places aplikacije pojavila se na tržištu u lipnju 2022. godine”, kazao je Romanjik.

Marko Romanjik (Foto: Privatna arhiva)

U njihovom timu trenutno je 13 suradnika raznih struka među kojima je, ponosno ističu, jednak broj muškaraca i žena. Za potrebe projekta surađuju i s drugim tvrtkama kako bi go!ng places postao jedinstveni virtualni vodič za održiva putovanja.

Aplikacija je koncipirana na način da prezentira destinacije iz cijele Hrvatske prema raznim stilovima putovanja (obiteljski odmor, gastronomija, kultura i slično), predlaže tematske rute poput filmske, prirodnih bisera ili dvoraca te pokazuje sadržaj u blizini kojega korisnik također može filtrirati po stilovima.

Uz to, za one neodlučne, daje preporuku mjesta za posjetiti na temelju odabranih stilova putovanja i sedam do osam lajkanih slika. Dosad je ‘skinuta’ oko 30 tisuća puta na platformama App Store i Google Play, a dostupna je na hrvatskom, engleskom i njemačkom jeziku.

Go!ng places u svojoj ponudi ima i nešto potpuno originalno, filmsku rutu po Hrvatskoj.

“U Hrvatskoj smo obradili skoro 50 lokacija u pet regija na kojima su snimani holivudski i domaći klasici, blockbusteri te hit serije. Turistički potencijal koji nosi filmska industrija je jako velik, a Hrvatska ga je tek počela otkrivati. Na tom tragu smo i mi iz go!ng placesa željeli napraviti filmsku rutu s proširenom stvarnosti pa smo pristupili osječkoj tvrtki Downtown Game Studio koja ima iskustvo rada sa proširenom stvarnosti. Kroz razgovor smo detektirali gospodina Daniela Rafaelića kao idealnu osobu koja bi nam mogla pomoći u tome. Daniel je bio oduševljen prijedlogom te se entuzijastično dao u kreiranje sadržaja za prototip, elementi proširene stvarnosti kojima se oživljuje kultni film Orsona Wellesa “Proces”.

Jedan odgovor

  1. Odlična aplikacija. Sve pohvale za ideju, sigurna sam da će svima olakšati pronalazak idealne plaže, a pogotovo stranim turistima.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Komentari