Ikea bilježi pad profita zbog smanjenja cijena

IKEA, Foto: Wikimedia Commons

Najveći svjetski trgovac namještajem Ikea je izvijestila o velikom padu godišnje neto dobiti, nakon što je snizio cijene kako bi privukao kupce osjetljive na troškove u svoje trgovine.

Ingka Group, vlasnik Ikea franšize, izvijestio je o neto dobiti od 800 milijuna eura za financijsku godinu koja je završila 31. kolovoza, što je pad u odnosu na 1,5 milijardi eura u prethodnoj godini. Operativna marža dobiti iznosila je tri posto na operativnu dobit od 1,3 milijarde eura, u odnosu na dvije milijarde eura u 2023. godini.

Ingka, koja vodi trgovine u 31 zemlji i čini 90 posto globalne prodaje Ikea proizvoda, izjavila je kako je dala prednost pristupačnosti u odnosu na profit, ulažući 2,1 milijardu eura u snižavanje cijena artikala, od polica za knjige do posteljine, navodi Reuters.

Prihodi Ingka Grupe pali su za 5,5 posto u odnosu na prošlu godinu i iznosili su 41,8 milijardi eura, uključujući prodaju Ikea maloprodaje od 39,6 milijardi eura. Međutim, tvrtka je istaknula da su niže cijene povećale posjećenost trgovina za 3,3 posto, dok su posjeti njihovoj web stranici porasli za 28 posto.

Prodaja se razvija dobro od početka ove fiskalne godine, što potvrđuje da čak i ako prodajemo po nižoj prosječnoj cijeni, prodajemo veće količine i dolazimo do mnogo više ljudi,” izjavio je Juvencio Maeztu, zamjenik izvršnog direktora i financijski direktor Ingka Grupe, u intervjuu za Reuters.

Količine artikala poput madraca od 229 dolara i ormara od 149,99 dolara koje Ikea prodaje porasle su zbog sniženja cijena, dodao je Maeztu. Prethodna povećanja cijena smanjila su količinu prodanih proizvoda.

Privatno vlasništvo Ingka Grupe, koja ponovno ulaže 85 posto dobiti u poslovanje i 15 posto isplaćuje svom vlasniku, Ingka Zakladi, omogućuje joj dugoročna ulaganja.

Ingka, koja također upravlja trgovačkim centrima diljem svijeta, ranije ovog mjeseca prodala je svoj posljednji imovinski udio u Rusiji, nakon što je prošle godine u rujnu prodala svoje trgovačke centre u toj zemlji.

7 Odgovora

  1. Ikea pametno radi, svaku krizu su preživjeli i da pače pojačali ulaganja i dobit, svakako očekujem da ce se desiti isto u budućnosti.

  2. Ikea se suočava s pojačanom konkurencijom od strane lokalnih i online trgovaca koji nude povoljnije opcije.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari