Iako su neki analitičari s Wall Streeta upozoravali na problematiku veličine i vrijednosti tvrtke ‘ako hoće biti uspješna prilikom izlaska na burzu’ tehnološka kompanija Ibotta ugodno je dočekana od strane ulagača u njezine dionice.
Prvog dana kao javno poduzeće, dionice Ibotte, aplikacije za digitalno kuponiranje potpomognute poduzetništvom, porasle su za 17 posto u odnosu na cijenu od 88 USD na IPO-u, što je već bilo na vrhu raspona očekivanja bankara. To je podignulo tržišnu kapitalizaciju tvrtke iznad 3 milijarde dolara. Dionica je u jednom trenutku trgovanja u četvrtak dosegnula 117 dolara, a zaključila trgovanje na 103.25 dolara.
Ibotta je sjevernoamerička tvrtka mobilne tehnologije sa sjedištem u Denveru, Colorado. Osnovana 2011., tvrtka nudi novčane nagrade za razne kupnje putem svoje mreže ‘Ibotta Performance Network’ i potrošačkih svojstava, uključujući mobilne aplikacije, web stranice i ekstenzije preglednika.
Dobra reakcija investitora, uz rast cijene ponuđene dionice prvog dana trgovanja, nije u skladu s nekim nedavnim upozorenjima analitičara, koji su upozoravali da kompanije koje žele uspješan IPO trebaju biti puno veće i jače, u smislu prihoda i tržišne kapitalizacije.
Primjerice Phillipa Laffona iz Coatue Managementa koji je prošli tjedan izrazio sumnju u uspjeh na The Information’s Private Capital konferenciji. “Mislimo da ne možete izaći na burzu bez jedne milijarde dolara prihoda, vrijedni 10 milijardi dolara u tržišnoj kapitalizaciji.”, zaključak je nekoliko analiza pa i Laffonove.
Izlazak Ibotta na burzu ih je demantirao, kao i izlazak prethodne dvije tehnološke kompanije.
Naime niti jedan od tri tehnološka IPO-a u SAD-u ove godine tvrtki Reddit, Astera Labs i Ibotta nije premašio taj prag prihoda prije nego što je izlistan na Wall Streetu. Za sada sve tvrtke trguju dionicama iznad svojih (IPO) ponuđenih prvih cijena.
Posrednik u kupovini s povratom dijela plaćenog
Američki mediji ocjenjuju uspjeh izlaska kao pokazatelj zadovoljstva investitora odgovorima na prognoze poslovanja Ibottina, čak i nekim nepogodnim karakteristikama kao što je ‘potencijalno pretjerano oslanjanje na veliki trgovački lanac Walmart’.
Podsjetimo, Ibott zarađuje, odnosno dobiva plaćeno, kad kupac vidi promociju tvrtke koja rezultira prodajom. Ti kupci dobivaju dio plaćenog natrag svaki put kad kupe nešto u trgovini sudjelujućeg brenda ili na njihovoj aplikaciji, s novcem položenim na njihov bankovni račun ili primijenjenim na darovnu karticu.
Pročitajte još:
Ibotta je navela kako je svojim klijentima/kupcima preko njezine aplikacije – vratila više od 1,8 milijardi dolara od 2012. godine.
Idući IPO koji investitori očekuju je onaj tvrtke Rubrik, koja je ovaj tjedan započela reklamnu kampanju namijenjenu investitorima.
2 Odgovora
Bravo!
Bude sve ok!