Prema podacima Eurostata, 23,8 posto tvrtki u Europskoj uniji (EU) u 2023. godini je prodavalo robu ili usluge online što je 6,6 postotnih bodova bolje nego u 2013. godini.
U 2022. godini ta je brojka bila 22,87 posto.
Na vrhu u EU u tom segmentu je Litva gdje se 42,1 tvrtki angažiralo u online prodaji, a godinu dana ranije bilo ih je 38,9 posto. Slijedi Irska gdje je postotak 39,6 posto te Danska s brojkom od 38,8 posto.
Hrvatska ne stoji uopće loše s 32 posto tvrtki naspram 30,1 posto godinu ranije. Tek osam zemalja ima bolji rezultat od Hrvatske.

Zanimljivo je da je u Njemačkoj tek 23 posto takvih kompanija, u Francuskoj 18,3 posto, Italiji 20,4 posto te Španjolskoj 32,2 posto.
Na dnu ljestvice je Luksemburg s 12,2 posto, a zatim slijede Rumunjska sa 14,7 posto i Bugarska s 15,1 posto.
Treba napomenuti da se u promatrane tvrtke ne uključuju one koje se bave poljoprivredom, šumarstvom, ribarstvom, rudarstvom te financijski sektor.
Pročitajte još:
Gleda li se kao kriterij veličina tvrtki, 46,5 posto tvrtki u EU s više od 250 zaposlenih nudilo je online prodaju što je rast od 7,3 postotnih bodova naspram 2013.
Kod tvrtki srednje veličine, od 50 do 249 zaposlenih, brojka je bila 30,5 posto, dok je kod malih tvrtki do 49 zaposlenih udio najmanji i iznosi tek 21,9 posto.
Jedan odgovor
Angažman u online prodaji može potaknuti inovacije i prilagodbu tržišnim trendovima, čime se dodatno osnažuje ekonomski rast.