HGK: Procjena uskrsne potrošnje

Pixabay.com
Uskršnja jaja, Foto: Pixabay.com

Pozitivni makroekonomski pokazatelji i rast prometa u maloprodaji koji se bilježi od početka godine, sugeriraju da ćemo za predstojeće uskrsne blagdane potrošiti više u odnosu na 2024. godinu.

U četiri tjedna pred Uskrs prošle godine ostvareno je 1,80 milijardi eura prometa u Trgovini na malo, osim trgovini motornih vozila i motocikla. Najveći promet zabilježen je na Veliki petak, 29. ožujka 2024. godine, 97 milijuna eura, a nešto je slabiji bio na Veliki četvrtak, navodi se u procjenama uskrsne potrošnje Hrvatske gospodarske komore (HGK).

Prema zadnjim dostupnim podacima, u usporednom periodu ove godine ostvaruje se blagi rast fiskaliziranih računa od 2,10 posto, porast iznosa fiskaliziranih računa 9,54 posto te porast iznosa prosječnog računa od 5,75 posto.

Uz pretpostavku nastavka trenda, procjena je da ćemo ove godine u četiri tjedna pred Uskrs potrošiti više od 1,95 milijardi eura odnosno devet posto više u odnosu na prošlu godinu, priopćeno je iz HGK.

Prema podacima Državnog zavoda za statistiku (DZS), u prva dva mjeseca ove godine kalendarski prilagođeni promet od trgovine na malo realno je porastao 3,5 posto u odnosu na isto razdoblje u 2024. godini. Također, u veljači je zabilježen godišnji rast maloprodajnog prometa za 2,6 posto, čime se nastavlja pozitivan trend – već 23. mjesec zaredom maloprodaja bilježi rast na godišnjoj razini.

S druge strane, na mjesečnoj razini u veljači je zabilježeno blago usporavanje. Ukupni promet svih poslovnih subjekata u djelatnosti trgovine na malo realno je pao za 0,9 posto u odnosu na siječanj 2025.

HGK/PR
Maja Bogović, direktorica sektora za trgovinu HGK, Foto: HGK/PR

„S obzirom na to da je osobna potrošnja najveća sastavnica bruto domaćeg proizvoda (BDP), nastavak rasta maloprodajnog prometa u prvim mjesecima ove godine upućuje na stabilan gospodarski rast i u prvom tromjesečju 2025., unatoč izazovima koje sa sobom nose geopolitičke neizvjesnosti. Uskrs, koji ove godine kalendarski pada kasnije, tradicionalno se povezuje s početkom turističke sezone, što može dodatno utjecati na potrošnju“, komentira Maja Bogović, direktorica Sektora za trgovinu HGK.

Gledajući po grupama proizvoda koje sudjeluju u uskrsnoj potrošnji, u odnosu na travanj prošle godine, od namirnica za pečenje kolača pojeftinili su brašno (0,4 posto), jaja (0,9 posto) i šećer (9,1 posto), a poskupjeli suho voće i orašasti plodovi (12,5 posto) i čokolada (26 posto).

Od drugih namirnica koje su česte na blagdanskom stolu, pojeftinili su svinjetina (dva posto), svježe povrće (jedan posto), krumpir (devet posto), smrznuta riba (2,5 posto) te maslinovo ulje (pet posto), a poskupjeli janjetina (pet posto), meso peradi (0,5 posto), suho ili usoljeno meso (3,3 posto) i svježa ili rashlađena riba (9,3 posto).

I ovih blagdana, potiču iz HGK, birajmo kvalitetne domaće proizvode označene znakovima prepoznatljivosti Hrvatska kvaliteta i Izvorno hrvatsko koji potvrđuju izvrsnost i podrijetlo. Tako izravno potičemo proizvodnju i jačamo konkurentnost hrvatskoga gospodarstva – što je ključna poruka kampanje Kupujmo hrvatsko koju HGK provodi gotovo tri desetljeća.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari