Pred prometnim sektorom je veliki investicijski ciklus – u željeznice, u luke, u logističko-distributivne centre, dok se istovremeno ovaj sektor bori s velikim izazovima. Zato je Sektor za promet Hrvatske gospodarske komore (HGK) sastavio pet preporuka za razvoj prometnih djelatnosti u Hrvatskoj, priopćeno je iz HGK.
Preporuke su usuglašene sa svim Udruženjima iz sektora, rečeno je na sastanku na kojemu se razgovaralo o važnosti koordinacije zajedničkih inicijativa u sektoru prometa za unaprjeđenje ove djelatnosti.
“Nužno je unaprijediti logistiku i smanjiti barijere za transport robe, uvesti javnu uslugu autobusnog prijevoza u cijeloj RH, osigurati širokopojasni internet u ruralnim područjima, modernizirati željeznice i luke te riješiti nedostatak radne snage prilagodbom obrazovnog sustava i olakšanjem uvoza stranih radnika”, istaknuo je direktor Sektora za promet HGK, Dario Soldo.
Za razvoj prometnih djelatnosti, smatraju iz Sektora za promet HGK, potrebno je unaprijediti usluge javnog cestovnog prijevoza putnika, odnosno uvesti javnu uslugu cestovnog prijevoza putnika na razini svih županija kako bi se će omogućio jeftiniji i dostupniji javni prijevoz. Proširenje mreže linija javnog prijevoza u ruralnim područjima je i važan dio mjera demografske politike. Potrebno je i razmotriti smanjenje stope PDV-a na prijevoz putnika, što bi utjecalo na smanjenje cijene prijevoza putnika.
Smatraju i da je potrebno jače vrednovati ulogu logističke djelatnosti za razvoj hrvatskog gospodarstva jer ulaskom Hrvatske u Schengen omogućene su nove investicije u logističko-distributivne centre, a razvoj te djelatnosti će imati značajan pozitivan utjecaj na gospodarski razvoj zemlje, otvoriti nova radna mjesta te povećati transport roba za druga tržišta kroz RH, ističu iz HGK.
„Potrebno je u strateškim odrednicama gospodarskog razvoja Hrvatske naglasiti važnost uloge opskrbnih lanaca u globalnoj ekonomiji, omogućiti pravilan porezni tretman skladišne djelatnosti u RH te smanjiti carinske i administrativne barijere za što lakši i brži prijevoz roba. Cilj je stvaranje konkurentnog prometnog pravca kroz Hrvatsku prema cijeloj EU“, navode iz HGK.
Osiguravanje pristupa širokopojasnom internetu u ruralnim područjima još je jedna od preporuka HGK jer je smatraju ključem za uravnoteženi regionalni razvoj društva, od građana i gospodarstvenika, do sektora obrazovanja.
Ističi i da ulazak Hrvatske na dva nova TEN-T koridora je omogućio veliki ciklus modernizacije željezničke infrastrukture gdje je planirano ulaganje od sedam milijardi eura u sljedećem razdoblju, što uz nova ulaganja u luke stavlja prometni sustav RH pred veliki izazov. Potrebno je, priopćeno je iz HGK, razmotriti smanjenje naknada ili uvođenja subvencija na određenim nerentabilnim željezničkim pravcima kao i dodatno razmotriti iznose lučkih pristojbi, naknada i svjetlarine koje neproporcionalno opterećuju brodare i nepovoljno utječu na konkurentnost hrvatskih morskih luka.
Pročitajte još:
- Prijevoznici s nedostatkom radne snage: Vozači gradskog prijevoza dolaze nam s Filipina
- Nedostatak profesionalnih vozača i dalje problem: Splitski „Promet“ plaća obuku i izobrazbu tijekom koje zaposlenik prima i plaću
- HAC predstavio novu aplikaciju za promet, a za Financije.hr kažu: Ovo nije samo navigacija
Već godinama je prisutan i nedostatak vozača kamiona i autobusa u cestovnom prijevozu.
„Zadnjih nekoliko godina nedostaje i radnika srednje stručne spreme sa specifičnim znanjima i kvalifikacijama, i to u svim područjima prometa, posebice u željezničkom i zračnom. Potrebno je uskladiti srednjoškolski obrazovni sustav s potrebama tržišta rada i omogućiti obrazovanje većeg broja učenika strukovnih zanimanja“, naglašavaju u HGK.
Bitno je regulirati i uvoz stranih radnika tako da se smanji administrativni okvir, produži rok važenja radnih dozvola, uredi priznavanje, odnosno polaganje kvalifikacija i certifikata u RH te urede prijave i plaće stranih radnika, to jest, suzbije rad na crno, ističe se u priopćenju.
13 Odgovora
Slazem se
da…
Ma samo da nam je više kvalitetne radne snage
istina…
HGK…
Svakako
da.
Slažem se
I ja.
Super. Vjerujem ovoj instituciji.
Divno.
Slažem se
Primarno unaprijediti logistiku, ostalo odmah nakon toga i da vidiš kako se stvari polako vraćaju na mjesto.