HGK: Drvna industrija i proizvođači parketa u potrazi za novim tržištima

HGK/Press
Exportdrvo iz Hrvatske na sajmu Domotex 2024., Foto: HGK/Press

Zbog usporavanja gospodarskih aktivnosti u zapadnoeuropskim državama, prvenstveno Italiji, Njemačkoj i Austriji, prošla godina je za hrvatsku drvnu industriju, koja polovicu svojih prihoda ostvaruje od prodaje u inozemstvu, bila izrazito zahtjevna, priopćeno je iz Hrvatske gospodarske komore (HGK), koja je podržala učešće hrvatskih proizvođača drvenih podova i parketa na sajmu Domotex 2024., u Hannoveru.

Pad narudžbi odrazio se na smanjenje prometa, izvoza i industrijske proizvodnje. Iako najave za ovu poslovnu godinu nisu optimistične, oporavak tržišta očekuje se krajem godine, priopćeno je iz HGK.

“U ovim uvjetima posebno je važno da su naše tvrtke prisutne sa svojim proizvodima, na najvažnijem sektorskom događaju – sajmu Domotex 2024., koji ima snažan internacionalni karakter. Izravni kontakti s poslovnim partnerima, razmjena informacija, prezentacija novih proizvoda i najnovijih trendova u industriji su razlozi zbog kojih su hrvatski proizvođači podnih obloga, uz potporu HGK , prisutni na ovom sajmu više od dvadeset godina“, rekao je Daniel Smiljanić, predsjednik Uprave Pan Parket i jedan od sudionika.

U fokusu ovogodišnjeg sajma, bile su teme održivosti i učinkovite upotrebe sirovina, u skladu sa zahtjevima Europskog zelenog plana, koji je jamac održivosti i buduće konkurentnosti europske industrije podova, zaključeno je na panelu u kojem je sudjelovao i predsjednika Udruženja drvno-prerađivačke industrije HGK, Filip Galeković.

“Jedna od najvažnijih mjera s ciljem povećanja energetske učinkovitosti, a koje mnoge tvrtke u našoj industriji već provode je instaliranje solarnih panela. Financiranje iz EU fondova nam je tu jako važno. Također, uvodimo nove strojeve koji su efikasniji i troše manje električne energije. Dostupnost sirovine i ogroman rast troškova velik su izazov za nas proizvođače. Moramo razmišljati o što boljoj iskoristivosti sirovine uz što manju proizvodnju otpada. U našim pogonima čak i nusproizvode također koristimo u proizvodnji novih proizvoda, poput peleta”, kazao je Galeković.

Hrvatske tvrtke već dvadeset drugu godinu zaredom nastupaju na ovom sajmu, kako bi na početku poslovne godine dobili pregled tržišta i upoznali važne globalne partnere. Okuplja značajne tržišne lidere s međunarodnog tržišta i pomaže pronalazak novih kupaca, priopćeno je iz HGK.

10 Odgovora

  1. Neka im HGK pronalazi nova tržišta. Ako već legalno reketare naše poduzetnike onda im mogu biti od koristi.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Komentari