Nizozemski proizvođač piva, Heineken, izvijestio je o padu dobiti u 2023. godini, uz veće troškove otpisa imovine i manji obujam prodaje.
Heinekenov prihod porastao je lani za 4,9 posto, na 36,4 milijarde eura. Cijene su bile više za 10,2 posto nego u 2022. a obujam prodaje smanjio se za 4,7 posto, odražavajući znatno slabije rezultate u Vijetnamu i Nigeriji, prenosi Hina.
“Na obujam prodaje utjecale su snažne cijene koje su trebale nadoknaditi vrlo snažan rast troškova inputa i energije te nestabilnost na određenim ključnim tržištima”, objasnio je izvršni direktor Dolf van den Brink.
Kompanija je prošlu godinu zaključila s neto dobiti od 2,3 milijarde eura, manjom za 14,1 posto nego u 2022., ističući troškove otpisa imovine. Operativna dobit smanjila se za 24,6 posto, na 3,2 milijarde eura.
Amortizacija, deprecijacija i umanjenje vrijednosti dosegnuli su lani 3,09 milijardi eura, u odnosu na 1,89 milijardi eura u 2022. godini.
Pročitajte još:
U 2024. godini kompanija očekuje veću operativnu dobit od jedan do devet posto, objasnivši široki raspon prognoze geopolitičkom i ekonomskom nestabilnošću.
“I dalje smo oprezni zbog globalnih gospodarskih i geopolitičkih izgleda”, rekao je izvršni direktor Dolf van den Brink, dodajući da Heineken namjerava povećati prihod balansom obujma prodaje i cijena.
3 Odgovora
Ne pijem pivo!
Bas jucer pratim na Dnevniku da su sve velike kompanije uzdrmane s padom dobiti. Obujam prodaje se smanjio!
Ljudi ne piju vise pivo.