Gradu Osijeku isporučen prvi, novi niskopodni Končarev tramvaj

Hina
Novi niskopodni Končarev tramvaj predstavljen u Osijeku, foto: Hina/ua

Prvi od ukupno deset novih niskopodnih tramvaja isporučen je osječkom Gradskom prijevozu putnika (GPP), a osječka Gradska uprava najavila je da će preostalih devet biti isporučeno do rujna ove godine, što je investicija vrijedna 23 milijuna eura.

Niskopodni tramvaji za Osijek proizvode se u tvornici Končar – Električna vozila u Zagrebu.

Potpredsjednik Vlade RH i ministar obrane Ivan Anušić rekao je tom prigodom kako je nakon 43 godine, ovo prvi novi tramvaj u Osijeku, gradu koji je među prvima u ovom dijelu Europe uveo tramvajski prijevoz.

Ističe da Osijek već četiri godina realizira niz strateški osmišljenih i planiranih projekata, u suradnji s nadležnim Ministarstvima, što je rezultiralo potpunom promjenom vizure grada, ali i percepcije, koja je prije desetak godina bila puno negativnija.

Potpredsjednik Anušić najavio je kako se uskoro očekuje završetak i puštanje u promet zadnjeg dijela autoceste na međunarodnom 5C koridoru, prema granici s Mađarskom, prenosi Hina, nakon čega slijedi obnova željezničkih koridora, što je ključna infrastruktura koja spaja ovo područje s ostatkom Hrvatske i Europe.

Hina
Potpredsjednik Vlade RH, Ivan Anušić, u Osijeku, Foto: Hina/ua

Osiječki gradonačelnik, Ivan Radić, rekao je kako novi niskopodni tramvaj dolazi 141 godinu nakon što je Osijek, kao grad prvog hrvatskog tramvaja, uveo konjski tramvaj, 99 godina nakon pojave električnog tramvaja, te 43 godine, nakon što je nabavljen posljednji novi tramvaj.

Novi niskopodni tramvaj šest metara duži je od starih tramvaja, ima 135 mjesta, 25 više nego stari te 44 sjedeća mjesta, dvostruko više nego stari tramvaji“, rekao je Radić.

Gradonačelnik Osijeka podsjeća i kako je preduvjet za dolazak novih tramvaja bio projekt modernizacije tramvajske infrastrukture, vrijedan 45 milijuna eura, koji je započet 2022. godine.

Najavio je da nakon isporuke prvih deset tramvaja, slijedi nabava dodatnih deset, o čemu je već potpisan okvirni sporazum s nadležnim Ministarstvom, čime bi se u potpunosti zadovoljile potrebe gradskog tramvajskog prijevoza.

Član Uprave tvrtke “Končar”, Ivan Paić, rekao je da je novi osječki niskopodni tramvaj koji isporučuje ova tvrtka, jedan od najsloženijih proizvoda, koje danas može proizvesti hrvatska industrija.

Državni tajnik Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Žarko Tušek naglasio je da je proteklih sedam godina u prometnu infrastrukturu Osijeka uloženo 127 milijuna eura iz EU fondova, što govori da ljudi koje vode grad imaju viziju kako ga unaprijediti.

Dodao je kako se u lipnju očekuje završetak autoceste na 5C koridoru, a kada je u pitanju nabava 15 novih vlakova, najavio je da će jedan od prvih dizelskih vlakova, koji se radi u tvrtki “Končar”, krajem travnja biti predstavljen u Osijeku.

GPP d.o.o.

Ulica cara Hadrijana 1, 31000, Osijek, Hrvatska

Poslovni prihodi (EUR):
10.942.238,02 (2023)
Broj zaposlenih:
326 (2023)

18 Odgovora

  1. Zašto se ministar obrane pojavljuje i komentira niskopodne tramvaje i autoceste? Zamjena za Plenkija?

  2. Ajde dobri smo,SAMO 99 godina je trebalo proći nakon pojave prvog električnog tramvaja u Osijeku te 43 godine od nabavljanja zadnjeg tramvaja,kod nas napredak ide veoma brzo da jedva stignemo reći keks.
    Bravo za Hrvatsku 👏👏🤩

  3. Osijek dobija novi tramvaj! Niskopodni Končarev tramvaj mogao bi značiti lakši prijevoz i modernizaciju gradskog prijevoza! 🚋

  4. Korak u pravom smjeru. Busevi su noviji, bio je i red na tramvaje. Pogotovo što se podosta građana koristi gradskim prijevozom.

  5. Tramvaji izgledaju top. Jedva čekam provozati se njima kad budem u Osijeku.

  6. Veliki korak u modernizaciji javnog prijevoza u tom gradu. Ovakvi projekti poboljšavaju kvalitetu života građana, čine prijevoz pristupačnijim za osobe s invaliditetom i smanjuju ekološki otisak.Osijek već dugo planira obnovu svoje tramvajske mreže, a ovaj isporučeni model dio je veće narudžbe. Ako se projekt nastavi kako je planirano, mogao bi značajno unaprijediti prometni sustav grada.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari