Europski regulator trajno je zabranio bihevioralno oglašavanje na Facebooku i Instagramu, nadovezavši se na odluku Norveške, što znači da će praksa biti zabranjena u svim zemljama EU i Europskog gospodarskog prostora (EEA).
Kompanije se, u bihevioralnom oglašavanju, oslanjaju na podatke o sklonostima korisnika kako bi im ciljano promovirale proizvode i usluge, odnosno prate njihove sklonosti te šalju prigodne promidžbe.
Europski odbor za zaštitu podataka (EDPB) naložio je regulatoru za zaštitu podataka u Irskoj, gdje se nalazi europsko sjedište Mete, da u roku od dva tjedna kompaniji trajno zabrani bihevioralno oglašavanje, navodi EDPB u izjavi za Reuters.
“EDPB je 27. listopada donio hitnu obvezujuću odluku o zabrani obrade osobnih podataka za bihevioralno oglašavanje na pravnim osnovama ugovora i legitimnog interesa u cijelom Europskom gospodarskom prostoru”, navodi se u priopćenju.
Meta se suprotstavila pokušajima da se takva praksa suzbije, napominje Reuters. Ako prekrši zabranu, Meti prijeti kazna u visini do četiri posto globalnog prometa, rekao je norveški regulator podataka.
Meta je podsjetila i da korisnicima u EU i EEA planira ponuditi priliku za privolu na obradu podataka, te da će u studenom ponuditi model pretplate kako bi ispoštovala zahtjeve regulatora.
“Članovi EDPB-a već tjednima znaju za taj plan i već smo s njima razgovarali kako bismo došli do zadovoljavajućeg ishoda za sve strane. Aktualni razvoj događaja neopravdano zanemaruje taj temeljiti i i robusni regulatorni proces “, rekao je glasnogovornik tvrtke.
Od početka kolovoza, kada je Meta dobila ovakvu zabranu u Norveškoj, prijeti joj kazna od milijun kruna odnosno 84.380 eura dnevno, ako se ogriješi o privatnost korisnika upotrebom njihovih podataka, poput lokacije ili preglednog sadržaja, za oglašavanje, što je uobičajeni poslovni model tehnoloških divova.
Pročitajte još:
Ovaj iznos vrijedi još danas i mogao bi ubuduće biti puno veći, kaže voditelj međunarodnog odjela Datatilsyneta, Tobiasu Judinu.
“Budući da će zabrana sada biti trajna, njezino nepoštivanje na razini EU/EEA predstavljalo bi samo po sebi kršenje GDPR-a, što se kažnjava iznosom u visini do četiri posto globalnog prometa”, rekao je Judin za Reuters.
EU regulira pravo na privatnost Općom uredbom o zaštiti podataka (GDPR). Norveška nije članica EU, ali je dio jedinstvenog europskog tržišta. Odluka obuhvaća oko 250 milijuna korisnika Facebooka i Instagrama u Europi, objavio je Datatilsynet.
Jedan odgovor
Bihevioralno oglašavanje…analffabeti postali anarhisti