Cilj Europske komisije je povećati potražnju za električnim vozilima (EV) u korporativnim voznim parkovima, a to planiraju postići ukidanjem poreznih olakšica za službene automobile s benzinskim ili dizelskim motorom, navodi se u nacrtu dokumenta EK.
Izvršno tijelo EU-a objavit će svoj akcijski plan za automobilsku industriju nakon mjesec dana razgovora s direktorima sektora kako bi se osiguralo da proizvođači automobila u EU mogu elektrificirati svoje vozne parkove i natjecati se s naprednijim američkim i kineskim konkurentima.
Proizvođači automobila u EU-u tvrde da lansiraju nove modele, ali da ih potrošači slabo prihvaćaju. Tržišni udio električnih vozila u Europi je pao za jedan postotni bod na 13,6 posto u 2024. godini, prema Europskom udruženju proizvođača automobila (ACEA), ali je porastao na 15 posto u siječnju 2025. godine.
U nacrtu priopćenja piše da korporativne flote čine oko 60 posto novih registracija automobila u Europskoj uniji.
“Kako bi se osigurala odgovarajuća upotreba vozila s nultom emisijom u korporativnim voznim parkovima, ključno je ukidanje pogrešnih subvencija za vozila na fosilna goriva”, navedeno je u priopćenju.
U nacrtu dokumenta piše da će Komisija do kraja godine predložiti zakonodavstvo za dekarbonizaciju korporativnih voznih parkova, s mjerama za podršku potražnji za električnim vozilima, prenosi Reuters.
Pročitajte još:
Komisija će također danas objaviti preporuke nacionalnim, regionalnim i općinskim vlastima o radnjama koje mogu poduzeti kako bi ubrzali uvođenje električnih vozila.
ACEA je rekla da je ograničena infrastruktura za punjenje djelomično kriva za slabu potražnju, s gotovo 60 posto stanica za punjenje u samo tri zemlje. Njemačko naglo ukidanje subvencija i nedostatak pristupačnih električnih vozila do sada je također negativno utjecalo na potražnju.