Četiri prednosti umjetne inteligencije koje će Vam pomoći da poboljšate prodaju

Foto: Pixabay.com

Može li nam umjetna inteligencija doista pomoći da budemo bolji, bolje poslujemo ili nas samo zavarava dajući nam odgovore koje želimo čuti, bilo da smo pojedinac ili tvrtka? U vremenu kada se tehnološke inovacije događaju gotovo svakodnevno, a stupanj digitalizacije postaje ključni parametar opstanka, malo tko uspijeva zaokupiti pozornost svjetske javnosti kao što je to uspjelo lansiranjem ChatGPT platforme u studenom prošle godine.

Milijuni ljudi diljem svijeta s nevjericom su gledali kako umjetna inteligencija daje odgovore koji ne zvuče samo ljudski, već kao oni sami. I dok je ovaj chatbot sastavljao savršene molbe za posao, davao najpreciznije specifikacije za gotovo svaki proizvod koji vam je pao na pamet i organizirao vaš sljedeći godišnji odmor, uzbuđenje se brzo pretvorilo u strah.

Razvoj umjetne inteligencije ima potencijal revolucionirati mnoge industrije i potpuno promijeniti način na koji koristimo tehnologiju. ‘Tajna’ uspjeha najnovijih AI alata je jednostavna – podaci, podaci, podaci, ali razumijevanje konteksta je ono što će činiti razliku u njihovoj učinkovitosti i popularnosti u budućnosti.

“Umjetna inteligencija će promijeniti osobne živote ljudi u onoj mjeri u kojoj to svatko od nas bude želio, ali već sada uvelike olakšava poslovanje i velikim i malim tvrtkama – kako kroz strojno učenje i kreiranje sadržaja, tako i kroz istraživanje potrošačkih navika i cijena. Toga se ne trebamo bojati, ali svijest o tome koliko ovakvi programi mogu unaprijediti naše poslovanje je nažalost još uvijek vrlo niska”, kaže Robert Ćuzela-Piljac, voditelj poslovnog razvoja za Adria regiju u konzultantskoj kući Horváth.

Upravo s obzirom na utjecaj koji će umjetna inteligencija imati na poslovanje, Horváth je prošle godine proveo međunarodno istraživanje pod nazivom AI-based Pricing Study 2022, kako bi pružio sustavnu analizu mogućnosti korištenja umjetne inteligencije u jednom od ključnih područja poslovanja. Među ispitanicima su bili predstavnici tvrtki iz industrije visoke tehnologije, robe široke potrošnje, maloprodaje i transporta, automobilske i financijske, te komunalne djelatnosti i brojnih drugih gospodarskih sektora.

Rezultati našeg istraživanja jasno su pokazali nisku razinu razumijevanja važnosti umjetne inteligencije u formiranju cijena proizvoda. Odnosno, samo 26 posto ispitanika naznačilo je da razumije doprinos korištenja umjetne inteligencije za te potrebe. To je bio jedan od naših motiva, da mi u tvrtki Horváth kreiramo vlastiti program za umjetnu inteligenciju, ali i da educiramo poslovnu javnost, a posebno vlasnike B2B tvrtki o prednostima koje im umjetna inteligencija može donijeti u smislu formiranje cijena”, zaključuje Ćuzela-Piljac.

Kako vam AI pomaže optimizirati proces određivanja cijena

Iz tvrtke Horváth navode da iako njihov program nudi i ove četiri ključne prednosti, trebao bi poslužiti i kao primjer što vam korištenje umjetne inteligencije općenito može donijeti u jednom od najsloženijih poslovnih procesa – određivanju cijena. Evo koji su to mehanizmi:

Ušteda vremena

Jedna od ključnih prednosti koju bi vam umjetna inteligencija trebala pružiti je automatski uvoz i obrada podataka iz različitih unutarnjih i vanjskih izvora. Na ovaj način eliminira se potreba za ručnim izračunom cijena i popusta, a konkretne preporuke temeljene na tim informacijama pomažu voditeljima prodaje i štede vrijeme koje su prethodno trošili na unos i izračun cijena i popusta.

Veća transparentnost i intuitivnost u procesu formiranja cijena

Dobre AI platforme trebale bi omogućiti jasnu usporedbu osnovne cijene, preporučene cijene i konkurentne cijene. To osigurava dosljednost u određivanju cijena i popusta, te dodatno omogućuje da se sve buduće rasprave o cijenama temelje na točnim podacima.

Optimalnost marži

Svaki segment kupaca ima različitu cijenu koju je spreman platiti za proizvod ili uslugu. Inteligentni programi mogu se koristiti za predviđanje, na temelju niza relevantnih podataka, cijene koju je kupac (ili segment kupaca) najspremniji platiti za određeni proizvod ili uslugu, čime se osiguravaju optimalne marže.

Bolje predviđanje

Precizan izračun koji sadrži svaka bolja AI platforma omogućuje bolju procjenu profita u nadolazećim mjesecima. Uz očekivanu vjerojatnost prihoda prodajni djelatnici će puno lakše optimizirati svoju ponudu i otkriti koji su aspekti prodaje problematični i u padu, a gdje zapravo imaju prostora za podizanje cijena.

Jedan odgovor

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Komentari