Američki proizvođač zrakoplova Boeing uspio je u prosincu malo poboljšati učinak nakon štrajkova koji su ga pogodili tijekom jeseni, no ipak to nije moglo biti dovoljno da se izbjegne na razini godine najlošiji učinak u isporukama od razdoblja pandemije.
Tvrtka je objavila da je u 2024. godini isporučila 348 komercijalnih zrakoplova naspram 528 godinu ranije. Nove su narudžbe bile više nego dvostruko manje od onih u 2023.
Brojka bruto narudžbi bila je 569 aviona, a nakon otkazivanja i promjena neto narudžbe su 2024. završile brojkom od 377 novih mlažnjaka.
Problemi s kvalitetom u proizvodnji, oštriji regulatorni nadzor, zastoji u dobavnim lancima i sedmotjedni štrajk nisu mogli nego usporiti proizvodnu traku. Nakon završetka štrajka 5. studenoga Boeing je oprezno počeo vraćati proizvodnju u normalu.
U prosincu je isporučeno 30 zrakoplova nakon 13 u studenome i 14 u listopadu.
Među isporukama u prošloj godini bilo je najviše modela 737 MAX, njih 260, a nakon toga slijedi 51 isporučen model 787.
U prosincu je isporučeno 17 zrakoplova tipa 737 MAX i devet tipa 787.
Boeing 737 MAX je donio dosta problema tvrtki u zadnjih šest godina nakon što je prvo u nesreći dva takva tada nova zrakoplova poginulo 346 ljudi, a početkom prošle godine su tijekom leta otpala vrata s jednog od zrakoplova tog tipa u floti Alaske Airlines.
Kako proizvođači zrakoplova najveći dio prihoda ostvare kada isporuče zrakoplov, novi glavni izvršni direktor Boeinga Kelly Ortberg je upozorio da će i ove godine biti problema s novčanim tijekom, navodi Reuters.
Koliki je pad ilustrira podatak da su godišnje neto narudžbe u 2023. iznosile 1.314 zrakoplova.
Pročitajte još:
U prosincu je Boeing primio 142 bruto narudžbe od čega za 100 modela 737 od prijevoznika Pegasus Airlines i 30 aviona tipa 787 od tvrtke Flydubai.
Za usporedbu, Airbus je u prošloj godini isporučio 766 zrakoplova i zabilježio 826 neto narudžbi.