BKS Bank: Hrvatsko tržište ima veliki potencijal, a uvođenje eura nam je olakšalo poslovanje

Bahrudin Kovačević i Nikola Stepanovski. FOTO BKS Bank

Hrvatska podružnica austrijske BKS Banke već godinama uspješno posluje, a nedavno je na direktorsku poziciju postavljen Nikola Stepanovski gdje se u vođenju banke pridružio Bahrudinu Kovačeviću. Iskoristili smo priliku i porazgovarali s obojicom o planovima za razvoj poslovanja banke koja se do sad posebno istaknula svojim odnosom prema zaposlenima te kreditiranjem odgovornih projekata.

BKS Bank AG je sada već davne 2007. godine preuzeo Kvarner Banku. Što je bio glavni poticaj za takav ulazak na hrvatsko tržište?

BKS Bank AG počevši davne 1922. do danas postala je međunarodno aktivna kreditna institucija s podružnicama u pet zemalja i ukupnom imovinom većom od 10 milijardi EUR. Već više od 100 godina smo pouzdan i kompetentan bankarski partner za naše klijente, zaposlenike i poslovne partnere.

BKS Bank je 2001. godine ušla na hrvatsko tržište s Leasing tvrtkom, a 2006. godine ušli smo na bankarsko tržište preuzimanjem tadašnje Kvarner banke d.d. Tijekom 2008. godine, Banka mijenja naziv u BKS Bank d.d. i otvara podružnicu u Zagrebu. 2016. godine BKS Bank d.d. pripojena je matičnom društvu BKS Bank AG.

BKS Bank AG, Glavna podružnica Hrvatska se bavi komercijalnim bankarstvom te posluje kako s poslovnim subjektima tako i s građanima.

Hrvatsko tržište prepoznato je kao tržište s velikim potencijalom vođeno činjenicom da su Austrija i Hrvatska snažno regionalno povezane kroz mnoge tvrtke koje posluju na području Republike Hrvatske, a čije tvrtke matice potječu s područja Republike Austrije.

Planirate li širenje mreže poslovnica budući da velike banke imaju tendenciju smanjenja broja lokacija?

BKS Bank AG, Glavna podružnica Hrvatska ima poslovnice u gradovima Rijeci, Zagrebu i Splitu s ukupno četiri poslovnica. U sva tri grada posluje kroz oba segmenta odnosno i s poslovnim subjektima i s građanima. Posljednje širenje mreže poslovnica bilo je 2021. kada je otvorena druga poslovnica u Zagrebu radi potreba širenja poslovanja s građanima. Novo širenje mreže poslovnica za sada nije u planu. Ono što smatramo bitnim naglasiti je da su postojeće poslovnice regionalno podijeljene te djelatnici Banke na takav način pokrivaju sve Županije Republike Hrvatske. Mogućnost prilagodbe naših djelatnika potrebama i lokaciji klijenta, njihova mobilnost i fleksibilnost, naša su najveća snaga i prednost pred konkurencijom.

BKS Bank redovno osvaja nagrade i priznanja kao poslodavac prijatelj obitelji. Je li to jedan od ključnih načina privlačenja i zadržavanja zaposlenika?

BKS Bank na razini cijele Grupe, pa tako i u Hrvatskoj, kao Banka sa srcem, svoju srdačnost, odgovornost, snažnu povezanost i ostale BKS vrijednosti posebno dokazuje svojim zaposlenicima. Svakom našem zaposleniku nudi se sigurno i privlačno radno mjesto, kontinuirana izobrazba i osposobljavanje, vrlo raznovrsno i inkluzivno radno okruženje. Nadalje, kao poslodavac ohrabrujemo sve zaposlenike na korištenje korporativnih zdravstvenih programa i drugih pogodnosti vezanih uz brigu za zdravlje te ih podržavamo brojnim programima za usklađivanje privatnog i poslovnog života uključujući izrazito fleksibilne radne angažmane, potporu u financiranju dječjih kampova tijekom ljetnih praznika i različite druge materijalne i nematerijalne pogodnosti koje bitno nadilaze standarde na tržištu. Potpora ženama nam je posebno važna te i u ovom smislu imamo različite programe. Sve to i još mnogo više što nudimo našim zaposlenicima, ključno je pozicioniranje BKS-a na tržištu rada kao snažnog i poželjnog poslodavac, ali osobito za zadržavanja zaposlenika, u čemu uvelike uspijevamo.  Nagrade dolaze kao posljedica i dokaz naše usmjerenost na dobrobit zaposlenika te su ujedno veliko vanjsko priznanje našeg pristupa zaposlenicima – kralježnici našeg uspjeha.

U 2023. je u hrvatskoj podružnici BKS Bank radilo 70 zaposlenika, planirate li povećanje?

Pomno se i odgovorno, na godišnjoj razini, planira broj zaposlenika ovisno o budućim planovima i zadacima, procjeni operativnih rizika, te različitim drugim kriterijima, ali uvijek vodeći računa o tome da svaki zaposlenik svoje poslove i zadatke može obavljati unutar redovnog radnog vremena, bez potrebe za dodatnim prekovremenim radom i uz mogućnost da svoj privatan život i odmor organizira na zadovoljavajući način. Trenutni broj zaposlenika optimalan je te se planira samo blago povećanje zaposlenika.

Hrvatska gotovo dvije godine koristi euro kao valutu, pristupila je Schengenskom sporazumu. Koliko je to olakšalo poslovanje i upravljanje podružnicom?

Uvođenje eura kao valute imalo je raznih utjecaja na poslovanje Podružnice. Možemo reći da je najpozitivniji ishod činjenica da smo svi valutno svedeni na isti nazivnik što bitno umanjuje rizike poslovanja kojima smo do tog trenutka bili izloženi. BKS Podružnica je bila u potpunosti spremna za tranziciju te je projekt završen sukladno očekivanjima. Tehnički smo bili spremni, vrijedni tim djelatnika sve je na vrijeme pripremio tako da smo bili jedna od prvih banaka koja je uspješno prešla na euro.

Središnjica u Austriji poprilično je fokusirana na projekte održivog razvoja i tvrde da će odustati od poslova s ugljenom, naftom i prirodnim plinom znatno prije mnogih konkurenata. Kako se to konkretno odražava na poslovanje s klijentima u Hrvatskoj?

Održivost je postala važan dio cjelokupnog bankarskog poslovanja. Što se tiče kreditnog procesa, ilustracija potencijalnih ESG-rizika naših klijenata igra važnu ulogu, što znači da se ekološki (E), društveni (S) i rizici korporativnog upravljanja (G) moraju uzeti u obzir u postupku odobravanja kredita. BKS Bank AG, Glavna podružnica Hrvatska prati smjernice centrale i usklađuje se sa strateškim smjerovima koji se kreiraju na razini grupe. Podršku projektima koji su fokusirani na projekte održivog razvoja smatramo pozitivnom strateškom odlukom koja će se dugoročno pozitivno odraziti ne samo na BKS Bank AG već na cjelokupni okoliš u kojem živimo.

Proteklih nekoliko godina je bilo iznimno izazovno za poslovanje, od korona krize do sukoba u Ukrajini. Kako je BKS prebrodio sve te potrese?

BKS Bank ima podružnice u pet zemalja, što nas čini izvrsnim i profesionalnim partnerom za međunarodno poslovanje. Prisutni smo u: Austriji, Sloveniji, Hrvatskoj, Srbiji i Slovačkoj. Naše dugogodišnje iskustvo u međunarodnom poslovanju je odlučujuća prednost. Razumijemo izazove i prilike povezane s globalnim poslovanjem i našim klijentima nudimo sveobuhvatan portfelj usluga. Mnogi su se tijekom ovih izazovnih vremena borili za opstanak. Možemo reći da je stabilnost BKS Bank AG protkan pomalo konzervativnim odnosno tradicionalnim bankarskim pristupom. Pritom prvenstveno mislimo na odnos s klijentom koji je na prvom mjestu, naši klijenti su naši partneri i odnos mora biti izgrađen na međusobnom poštovanju i uvažavanju te povjerenju.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari