Pelješki most otvoren je prije godinu dana, tijekom kojih je njime prometovalo 2.305.537 vozila. Prema podacima Hrvatskih cesta, u špici turističke sezone most u prosjeku dnevno prijeđe 13.880 vozila. U dosadašnjem dijelu godine mostom je prošlo 984.596 vozila. Najviše vozila od puštanja u promet bilo je u subotu 30. srpnja 2022. godine- 19.029.
“Za usporedbu s rekordnom 2019. godinom prije početka epidemije, na brojilima postavljenima kod graničnog prijelaza s Bosnom i Hercegovinom (BiH) tijekom ljetnih mjeseci prosječni dnevni promet bio je 11.046 vozila”, kažu iz Hrvatskih cesta i dodaju, objavila je Hina, da je najveće prometno opterećenje vikendima. Tako je, primjerice, u subotu, 15. srpnja 2023. godine, mostom prometovalo 15.473 vozila.
Podaci Hrvatskih cesta pokazuju i da je most znatno smanjio gužve na graničnim prijelazima Klek i Zaton Doli, na kojima je promet, u odnosu na 2019. godinu, smanjen za oko 70 posto. Iz Policijske uprave Dubrovačko-neretvanske županije kažu da je nakon otvaranja Pelješkog mosta promet preko graničnih prijelaza koji omeđuju neumski koridor (BIH) znatno smanjen.
Usporedba ukupnog prometa od 1. srpnja do 26. srpnja ove i prošle godine, preko ovih graničnih prijelaza, pokazuje smanjenje broja putnika za 64, a vozila za 67 posto.
Na Pelješkom mostu – bez prometnih nezgoda
Pelješki most izgrađen je u sklopu projekta “Cestovna povezanost s južnom Dalmacijom” koji je obuhvaćao izgradnju mosta s pristupnim cestama. Ukupna vrijednost cijelog projekta bila je nešto veća od četiri milijarde kuna, a bespovratna sredstva Europske unije (EU) “pokrila” su 85 posto toga iznosa.
Most, kao dio ovog projekta, ukupne je duljine 2.404 metara, sa šest glavnih stupova i trinaest raspona od čelika duljine od 72 do 285 metara, dok se visinom od 55 metara udovoljilo zahtjevu BiH za osiguranjem nesmetanog prolaska brodova do Neuma. Namijenjen je prometovanju isključivo motornim vozilima, a promet se odvija u oba smjera, po dvjema voznim trakama. Nema nogostupa ni biciklističke trake.
Usporedno s gradnjom mosta, gradile su se i pristupne ceste, a one su završene 19. travnja 2023. godine, kada je u promet puštena obilaznica Stona, odnosno dionica Prapratno – Doli, ujedno posljednja faza projekta “Cestovna povezanost s južnom Dalmacijom”, čime je taj projekt i službeno završen.
Cijeli projekat, podsjećamo, jedan je od najskupljih i najvećih u Hrvatskoj – projekat koji premošćuje Malostonski zaljev između Komarne na kopnu i Brijeste na poluotoku Pelješcu i tako cestovno ostvaruje kontinuitet teritorija Hrvatske prekinut uskim koridorom kojim BiH, kod Neuma, izlazi na more.
Pročitajte još:
Natječaj za gradnju mosta raspisan je 2017. godine, a u travnju 2018. posao dobiva kineska tvrtka China Road and Bridge Corporation s ponudom od dvije milijarde kuna i rokom izgradnje od 36 mjeseci.
Na samom Pelješkom mostu, tijekom prve godine, nije se dogodila ni jedna prometna nesreća, unatoč velikom broju vozila. Nesreće su se, na žalost, događale, ali na pristupnim cestama. Riješen je i početni problem s pješacima i biciklistima, koji su se prvih dana nakon puštanja u promet na mostu često fotografirali te ugrožavali promet.
Jedan odgovor
Uvijek je lijepo vidjeti kada tako dugorocni projekt ima pozitivne rezultate. Bravo.