Udruge potrošača u Italiji najavljuju bojkot zbog cijena tjestenina

Foto: Radionica Tjestenina od davnina

U Italiji je održan krizni sastanak o razlozima naglog poskupljenja tjestenine, važne životne namirnice za ovu zemlju.

U ožujku je bila 17,5 posto skuplja nego godinu ranije, a u travnju nešto manje, 16,5 posto, što znači kako cijene tjestenine već dva mjeseca rastu dvostruko brže od ukupne inflacije od 8,8 posto, unatoč padu u cijeni pšenice. Javnost je ostala zbunjena i zabrinuta zbog mogućih tržišnih špekulacija na štetu potrošača.

Komisija, koja uključuje vladine dužnosnike, proizvođače, distributere i udruge potrošača, zaključila je da očekuje smirivanje situacije u narednim mjesecima.

“Posljednja istraživanja već pokazuju prve, iako slabe, znakove pada cijena, što sugerira da bi cijena tjestenine mogla značajno pasti u nadolazećim mjesecima”, stoji u priopćenju Vlade, prenosi Seebiz.

Komisija također obećava da će nastaviti pomno pratiti tržište kako bi zaštitila potrošače i osigurala da se pad troškova energije i sirovina, poput durum pšenice, odražava na maloprodajnu cijenu tjestenine.

Proizvođači uvjeravaju da je poskupljenje tjestenine samo privremeno, a visoke cijene pripisuju zalihama stvorenim u vrijeme poskupljenja sirovina.

Tako su se talijanske vlasti suzdržale od ograničavanja cijena tjestenine, što su tražili predstavnici pojedinih udruga.

“Uvjeravali su potrošače da će se tržište prilagoditi s obzirom na to da cijene energenata padaju, a isti trend pokazuju i cijene sirovina poput durum pšenice i krupice. Ne želimo izazivati ​​polemike, ali moramo biti transparentni za dobrobit potrošača”, rekao je Adolfo Urso, ministar gospodarstva, pojasnivši da je do naglog poskupljenja došlo zbog proizvođača i distributera koji prodaju tjesteninu proizvedenu u vrijeme kada su cijene sirovina i energije bile veće.

Udruge potrošača, međutim, ostale su nezadovoljne ishodom sastanka, a Nacionalna federacija potrošača opisala ga je kao ‘neuspjeh’. Predsjednik sindikata Furio Truzzi zaprijetio je bojkotom, a ako cijena tjestenine naglo ne padne, rekao je, potrošači neće kupovati tjesteninu 15 dana.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari