Trećina potrošača u Europi preskočila barem jedan račun u posljednjih 12 mjeseci

Pixabay.com
Potrošači, ilustracija Foto: Pixabay.com

Švedska tvrtka Intrum, koja djeluje diljem Europe i bavi se upravljanjem kreditima i naplatom potraživanja, objavila je rezultate istraživanja navika potrošača u 20 zemalja u Europi. Prema nadolazećem Intrumovom godišnjem izdanju Europskog izvješća o plaćanju potrošača, oko 35 posto potrošača preskočilo je barem jedan račun u posljednjih 12 mjeseci, a svaki treći se osjeća manje krivim zbog toga nego što je to bio slučaj u prošlosti.

Većina potrošača jedva ima dovoljno novca za mjesečne troškove ili troše previše, njih 76 posto, a u prosjeku svoj mjesečni budžet premašuju za 232 eura.

Svaki peti potrošač nema ušteđevinu na koju bi se mogao osloniti u slučaju nepredviđenih poteškoća, a 17 posto ih ima dovoljno ušteđevine za manje od jednog mjeseca.

Gledajući po zemljama, u Ujedinjenom Kraljevstvu 79 posto potrošača jedva ima dovoljno za sve troškove ili troše previše na mjesečnoj razini. Slično tome, 78 posto potrošača u Švicarskoj više osjeća ekonomski pritisak, u Irskoj 80 posto potrošača osjeća ekonomski pritisak, u Njemačkoj 83 posto i Grčkoj 87 posto.

Tijekom istraživanja ispitano je 20.000 potrošača u 20 zemalja u Europi u periodu između 19. srpnja i 1. rujna 2023. godine.

Intrum.com
Postotak potrošača koji u zadnjih 12 mjeseci nisu platili neki račun na vrijeme / Foto: Intrum.com

Prema rezultatima, 43 posto potrošača je izjavilo da nisu plaćali račune zbog nedostatka novca. Ljudi vjeruju da je odustajanje od plaćanja prirodna i nužna posljedica izazovnijeg gospodarskog okruženja, zaključili su u Intrumu.

Polovica ispitanih pretrpjela je pad raspoloživog dohotka jer je stvarna zarada potrošača stagnirala ili se čak smanjila zbog rastuće inflacije i viših troškova zaduživanja, a 49 posto potrošača kaže da im nakon plaćanja računa i osnovnih stvari ostaje manje novca nego prije godinu dana.

Njih 78 posto se izjasnilo da bi ove godine mogli tražiti povećanje plaće od svog poslodavca, a ostali predviđaju da će morati uzeti kredit kako bi pokrili sve troškove. Samo 45 posto ispitanika vjeruje da će se njihova financijska situacija poboljšati u sljedećih godinu dana.

Polovica potrošača kaže da će radije trošiti novac u tvrtkama koje razumiju trenutačnu financijsku situaciju pa im omogućuju lakše plaćanje, na rate i slično. Ljuti su na tvrtke koje podižu cijene kad troškovi rastu, ali ih ne spuštaju kad troškovi padaju pa je 71 posto potrošača reklo da bi prestalo trošiti novac na takve tvrtke.

“Jasno je da su potrošači pod velikim pritiskom kada su u pitanju njihove osobne financije. Milijuni ljudi diljem Europe svakodnevno se suočavaju s teškim odlukama o tome gdje mogu, a gdje ne mogu priuštiti rez troškova”, izjavio je Andres Rubio, predsjednik i izvršni direktor Intruma.

3 Odgovora

  1. 1? Amateri. Dok ne pošalju opomenu ne plaćam ništa i spavam mirno bez stresa.

  2. Ne shvacam tu politiku preskakanja racuna ionako tebi dolazi na naplatu moras ga platit kad tad.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Komentari