Toyota je udvostručila svoju neto dobit u fiskalnoj godini koja je završila u ožujku, budući da su snažna prodaja vozila i povoljan tečaj podigli rezultate vodećeg japanskog proizvođača automobila.
Godišnja dobit Toyote Motor Corp. iznosila je 4,9 bilijuna jena odnosno 31,9 milijardi dolara, u odnosu na 2,45 bilijuna jena godinu prije, odnosno oko 16 milijardi dolara, dok je prodaja skočila 21 posto – na 45 bilijuna jena ili 290 milijardi dolara, objavila je tvrtka.
Rezultati su premašili Toyotinu vlastitu projekciju dobiti od 4,5 trilijuna jena (29 milijardi dolara), prenosi AP, budući da je njezina globalna prodaja porasla na 9,4 milijuna vozila s 8,8 milijuna vozila u prethodnoj fiskalnoj godini.
Prodaja hibrida bila je dobra, iako je Toyota naglasila da naporno radi na ponudi raznih vrsta električnih vozila, uključujući baterijska električna vozila, plug-ins modele i modele na gorive ćelije.
Slab jen bio je veliki plus za Toyotu, koja proizvodi limuzinu Camry, hibrid Prius i luksuzne modele Lexus. Američki dolar koštao je u prosjeku 145 japanskih jena tijekom prošle fiskalne godine, u odnosu na 135 jena u godini prije, prema Toyoti.
Za tromjesečje siječanj-ožujak, Toyota je zaradila 997,6 milijardi jena odnosno 6,4 milijarde dolara, u odnosu na 552 milijarde jena prethodne godine, na 11 trilijuna jena (71 milijardu dolara) u prodaji, što je porast u odnosu na 9,7 bilijuna jena odnosno 62 milijarde dolara.
Tvrtka, sa sjedištem u gradu Toyoti u središnjem Japanu, sada očekuje prodaju 9,5 milijuna vozila tijekom ove fiskalne godine, s predviđanjem rasta prodaje u SAD-u i ostatku Azije.
Toyota je rekla da će u nadolazećim mjesecima izvršiti ključna ulaganja u područja poput istraživanja tehnologije kako bi održala dugoročni rast.
Očekuje da će njegova neto dobit za fiskalnu godinu do ožujka 2025. pasti za gotovo 28 posto na 3,57 trilijuna jena (23 milijarde dolara), pri čemu će potrošnja također pokrivati ulaganja u radnike.
“Posljednji rezultati pokazuju da su naši napori urodili plodom, ali moramo nastaviti rasti s vizijom da postanemo tvrtka za mobilnost”, rekao je novinarima izvršni direktor Koji Sato.
Toyota se mora suočiti s izazovima promjena brojnih tehnologija te razvijati ekološka vozila, s prepoznatljivom reputacijom sigurnosti i kvalitete.
Pročitajte još:
Automobilska industrija prolazi kroz sveobuhvatnu transformaciju od starih benzinskih motora, posebno na tržištima poput Kine, gdje dominiraju električna vozila, a neki analitičari kažu da su proizvođači automobila poput Toyote možda zaostali.
Kao i druge proizvođače, i Toyotu je teško pogodila nestašica računalnih čipova i drugih komponenti tijekom pandemije. Najnoviji rezultati ipak pokazuju da se oporavio od proizvodne krize.
2 Odgovora
Ne cudim se.
Impresivne brojke.
-Jeff Bezos