Szijjártó: Naftovod Družba bit će primarna ruta za opskrbu Mađarske naftom

Wikimedia Commons/Dean Calma/IAEA
Peter Szijjarto, Foto: Wikimedia Commons/Dean Calma/IAEA

Naftovod Družba bit će i dalje primarna ruta za opskrbu Mađarske naftom budući da su testiranja na Jadranskom naftovodu jasno pokazala manjak kapaciteta, rekao je ministar vanjskih poslova Péter Szijjártó. Mađarska je Družbom primila 3,9 milijuna metričkih tona sirove nafte, dodao je ministar prošli tjedan.

Taj naftovod doprema rusku naftu preko Bjelorusije i Ukrajine do Mađarske i Slovačke, napominje Reuters.

Hrvatska tvrtka Janaf odgovorila je da su višekratna testiranja cjevovoda osigurala precizne podatke o realnim, pouzdanim i sigurnim kapacitetima prema mađarskoj granici na godišnjoj razini.

“Testiranja su potvrdila da je JANAF spreman potpuno osigurati opskrbu dvije rafinerije u vlasništvu grupe MOL”, rekli su iz hrvatske tvrtke.

Sredinom rujna JANAF je objavio da je netočna tvrdnja izvršnog direktora mađarske naftne i plinske grupe MOL Zsolta Hernádija prema kojoj nitko ne zna koliko nafte je moguće prevesti Jadranskim naftovodom.

Odbacili su i optužbe da nisu ulagali u kapacitete kako bi omogućili podmirenje potreba Mađarske i Slovačke za naftom, prenosi Hina, naglasivši da primjena aditiva DRA povećava protok nafte od Omišlja do mađarske granice.

Kapaciteti su po navodima hrvatske tvrtke prvi puta testirani u veljači 2023. godine, u koordinaciji s MOL-om, i utvrđeno je da Jadranski naftovod mjesečno može transportirati 1,2 milijuna tona sirove nafte i u cijelosti podmiriti potrebe rafinerija grupe MOL u Bratislavi i Budimpešti.

Opetovano testiranje u kolovozu ove godine pokazalo je da naftovod može transportirati i više nafte no što MOL-ove rafinerije u Mađarskoj i Slovačkoj mogu preraditi, dodao je JANAF u priopćenju objavljenom sredinom rujna, napominjući da se dodavanjem aditiva DRA može u potpunosti postići kapacitet od 13 do 16,4 milijuna tona godišnje, ovisno o broju pumpi.

Kapaciteti se trenutačno testiraju i po treći put, na dionici od terminala Sisak do mađarske granice, dodali su.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari