Stellantis očekuje veliku bitku s kineskom konkurencijom na europskom tržištu električnih vozila, ali carine neće riješiti problem i mogle bi potaknuti inflaciju, upozorio je izvršni direktor te multinacionalne automobilske grupe Carlos Tavares.
Carine na uvoz kineskih vozila u Europu i SAD “velika su zamka za zemlje koje ih se odluče uvesti”, a zapadne proizvođače automobila neće poštedjeti restrukturiranja u uvjetima jeftinije kineske konkurencije, rekao je Tavares na Reutersovoj konferenciji o europskoj automobilskoj industriji.
Istodobno mogu samo potaknuti inflaciju u regijama koje ih uvedu i potencijalno pritisnuti prodaju i proizvodnju, dodao je šef Stellantisa.
Europska komisija, piše Hina, objavit će 5. lipnja preliminarnu odluku o potencijalnim carinama na uvoz kineskih električnih vozila, a SAD je već najavio 100-postotne carine koje bi trebale stopirati uvoz.
“Pokušaji da se apsorbira 30-postotna troškovna prednost Kineza nose sa sobom i društvene posljedice. Vlade u Europi ne žele se trenutno suočiti s tom činjenicom”, smatra izvršni direktor Stellantisa.
Cjenovna bitka s azijskom konkurencijom bit će žestoka, naglasio je dodavši da je razdoblje u kojem preživljavaju samo najjači već počelo.
Stellantis je u listopadu izvijestio da će za oko 1,5 milijardi eura kupiti približno 20 posto udjela u Leapmotoru, kineskom proizvođaču motora za električne automobile.
Pročitajte još:
Stellantis i Leapmotor osnovali su i zajedničku tvrtku za proizvodnju i distribuciju automobila izvan Kine, s vlasničkim udjelima od 51 odnosno 49 posto.
Cilj je partnerstva povećati prodaju Leapmotora na visoko konkurentnom kineskom tržištu električnih automobila i proširiti njegovu prisutnost u inozemstvu, a prvo ciljano tržište bit će Europa.
9 Odgovora
Lobiranja i političke igrice
Ajoj pa kako riješiti taj problem onda? 🫤
Gdje god se okreneš Kina.
Pametno!
Zašto ne, Amerika može Europa ne ?
Pobjeda
politički motivirane trošarine nikad nisu bile dobre za ničiju ekonomiju
Zanimljivo
Dobro da ih je upozorila.