Stellantis je potpisao ugovor s američkom tvrtkom Zeta Energy za razvoj jeftinih litij-sumpornih baterija za električna vozila, s ciljem da ih koriste do 2030. godine, priopćile su dvije tvrtke.
Budući da troškovi baterija značajno utječu na cijene električnih vozila, proizvođači automobila nastoje razviti alternativne tehnologije za jeftinija vozila. Za razliku od tradicionalnih litij-ionskih baterija, litij-sumporne baterije ne koriste skupe materijale poput nikla ili kobalta, što rezultira nižim troškovima proizvodnje, iako su kraćeg vijeka trajanja.
“Očekuje se da će litij-sumporne baterije koštati manje od polovice cijene po kWh (kilovatsatu) koliko trenutačno koštaju litij-ionske baterije”, rekli su iz Stellantisa i tvrtke Zeta Energy.
Sporazum je usmjeren na razvoj lakših baterija, ali s energetskim potencijalom usporedivim s litij-ionskom tehnologijom, dodali su.
Takva bi tehnologija mogla povećati brzinu punjenja baterije do 50 posto. Ugovor uključuje razvoj pretprodukcije i planova za buduću proizvodnju do 2030. godine, prenosi Reuters.
“Revolucionarne tehnologije za proizvodnju baterija, kao što je litij-sumpor, mogu pomoći Stellantisu da postane ugljično neutralan do 2038. te istovremeno osigurati našim korisnicima optimalan i cjenovno pristupačan proizvod”, rekao je Stellantisov tehnološki direktor Ned Curic.
Pročitajte još:
Cilj je da se baterije proizvode unutar postojeće gigatvorničke tehnologije, oslanjajući se na kratki i potpuno domaći opskrbni lanac u Europi ili Sjevernoj Americi, rekle su dvije tvrtke.
Stellantis također podupire startup Lyten, koji je u listopadu najavio da planira uložiti više od 949,95 milijuna eura u izgradnju prve svjetske gigatvornice za litij-sumporne baterije u Nevadi, saveznoj državi SAD-a.