Smanjuju se cijene električnih vozila zbog strožih pravila o ugljičnom dioksidu, cijene benzinaca rastu

Pixabay.com
Automobil, ilustracija, Foto: Pixabay.com

Europski proizvođači automobila dižu cijene vozila na benzin, a planiraju spustiti cijene električnih vozila jer se pripremaju za stroža pravila o emisijama ugljičnog dioksida koja bi im mogla dodatno smanjiti profit.

Europska unija drastično će sniziti gornju granicu emisija ugljičnog dioksida iz automobila od 1. siječnja, što znači da električna vozila moraju činiti najmanje jednu petinu ukupne prodaje većine automobilskih tvrtki kako bi se izbjegle visoke kazne. No, do sada je u 2024. samo 13 posto svih vozila prodanih u regiji bilo je električno, pokazuju podaci lobističke skupine Europskog udruženja proizvođača automobila (ACEA).

Stroža pravila dolaze u trenutku kada se automobilski sektor suočava s problemima zbog slabe prodaje i rastuće kineske konkurencije, prenosi Reuters, što je dovelo do izvješća Volkswagena o padu profita, a u istoj situaciji je i Stellantis te mnogi drugi.

“Sada će tvrtke morati prodavati više električnih vozila, čija je izrada skuplja od tradicionalnih vozila, u vrijeme kada političke i ekonomske neizvjesnosti te smanjenje subvencija za električna vozila negativno utječu na potrošače koji onda ne kupuju takva vozila”, rekao je Marc Mortureux, direktor francuskog automobilskog lobija PFA.

Europski političari pozivaju Bruxelles da ponovno razmisli o promjenama pravila. Međutim, proizvođači automobila počinju tražiti rješenja, prije svega kako bi izbjegli kazne koje bi mogle iznositi do 15 milijardi eura na temelju trenutačne prodaje, rekao je predsjednik ACEA-e Luca de Meo. VW, Stellantis i Renault podigli su cijene modela s benzinskim motorima za nekoliko stotina eura u posljednja dva mjeseca kako bi, smatraju analitičari, pokušali učiniti skuplje električne modele privlačnima.

Prošlog mjeseca je Stellantisov Peugeot podigao cijene u Francuskoj svim svojim modelima osim potpuno električnim za čak 500 eura. Grupa Renault povećala je cijene nekih čisto benzinskih modela, dodavši 300 eura ili 1,6 posto na Clio SCE 65, ali je zadržala cijene hibridnih vozila. Međutim, ta strategija bi im se mogla obiti o glavu.

Pexels.com
Električni automobil, ilustracija, Foto: Pexels.com

Povećanje cijena automobila na benzin trebalo bi pomoći u smanjivanju jaza između tradicionalnih vozila i skupljih električna vozila, ali s obzirom na slab rast tržišta, možda neće doći do dovoljnog rasta prodaje električnih automobila.

Povećanje cijena pomoći će u financiranju budućih popusta na električna vozila, rekao je Denis Schemoul, analitičar za automobile u S&P Globalu. Dodao je da će to djelovati kao neizravna subvencija za kupce električnih automobila od strane kupaca tradicionalnih vozila, ali da će vrlo vjerojatno štetiti maržama.

VW, za koji se očekuje da će biti najviše pogođen novim ciljevima zbog svoje velike prodaje, već je snizio cijenu svog električnog kompaktnog automobila ID3 na nekoliko tržišta. U Njemačkoj to vozilo sada košta manje od 30.000 eura. Alastair Bedwell, voditelj predviđanja pogonskih sklopova u tvrtki GlobalData, smatra da će prodaja električnih vozila u Europi, uključujući EU i Britaniju te Island, Lihtenštajn, Norvešku i Švicarsku, porasti za 41 posto od ove godine na 3,1 milijun jedinica u 2025.

Međutim, popusti za poticanje prodaje imat će negativan utjecaj. U Ujedinjenom Kraljevstvu, proizvođači upozoravaju da će zbog toga izgubiti 7,26 milijardi eura ove godine, uključujući oko 4,84 milijarde eura za popuste. Udruživanje proizvođača s onima koji imaju veliki udio na tržištu električnih vozila moglo bi biti jeftinije, kažu analitičari Barclaysa.

Japanski Suzuki pristao je u listopadu na udruživanje s Volvom koji je u vlasništvu Geelyja, a to bi se trebalo dogoditi u 2025. godini. Taj će dogovor gotovo u potpunosti zaštititi Suzuki od svih kazni s obzirom na veliki broj Volvovih električnih vozila na tržištu, rekao je Charles Lester, upravitelj podataka u konzultantskoj tvrtki za baterije Rho Motion.

Međutim, sve ove opcije negativno će utjecati na već slabu dobit industrije, a proizvođači se još uvijek nadaju da će Bruxelles ublažiti zakone. “Ne mogu prodati dovoljno električnih automobila i bit ću kažnjen zbog svojih termalnih vozila. Što žele da napravim, konjske zaprege”, rekao je predsjednik PFA Luc Chatel u listopadu 2024. uoči pariškog auto showa.

2 Odgovora

  1. Ova strategija može odbiti potrošače u trenutku kada se bore s ekonomskom neizvjesnošću

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari