Sandi Češko, jedan od najbogatijih Slovenaca i “kralj” televizijske prodaje, koji je sa svojim brendovima Dormeo, Delimano i Kosmodisk dio gotovo svakog kućanstva u ovom dijelu Europe, potvrdio je slovenskim medijima da se nalazi u poslovnim poteškoćama.
Prije samo godinu dana Sandi Češko bio je svrstan među deset najbogatijih Slovenaca s bogatstvom od 200 milijuna eura.
Iako je ‘Studio Moderna’ u dvadesetak godina, izrastao u kompaniju s osam tisuća zaposlenih, te pola milijarde eura prihoda s poslovanjem u dvadeset država, danas je pred krahom.
Na početku pandemije virusom korona, carstvo Sandija Češka protezalo se na tržišta svih bivših jugoslovenskih republika ali i Poljsku, Mađarsku, Rumunjsku, Bugarsku, Češku, Slovačku, Moldaviju, Latviju, Litvu i, što se pokazalo vrlo bitnim za današnje probleme kompanije – Ukrajinu. Naime, Češko se u svibnju ove godine požalio da mu je rat u Ukrajini donio velike probleme.
“Kad je počeo rat u Ukrajini i kada su nas pogodile sankcije, izgubili smo dva tržišta. Osim toga, izgubili smo i financijskog investitora. Morali smo poduzeti određene mjere, a jedna od njih bila je prisilna nagodba u Švicarskoj. I menadžer se odlučio na prodaju brendova koje je kupio Darko Horvat” rekao je Češko tada, potvrdivši nagađanja da je tvrtka ostala bez brendova Top Shop, Delimano i Kosmodisk.
Pročitajte još:
Prihodi Studija Moderna – TV prodaja, prije pandemije korone, kretali su se između 35 milijuna i 37 milijuna eura, a prošle su godine pali na 21,7 milijuna eura. Spomenuti pad prihoda donosio je sa sobom i gubitke.
U Hrvatskoj je Češko otvorio tvrtku kćer početkom 1997. Broj zaposlenih Češkove hrvatske tvrtke je u padu: trenutno ih je u Studiju Moderna – TV prodaja oko 350, a još 2021. bilo ih je više od 400. Tvrtka jučer nije bila u blokadi računa.