Skupština RDA: Autobusni sektor je ključan za jačanje turističke pred i posezone u Hrvatskoj

Freepik.com/Dražen Žigić
Autobus, ilustracija, Foto: Freepik.com/Dražen Žigić

Europska autobusna industrija oporavila se nakon pandemije COVID-19 i želi pojačati svoje poslovanje, a autobusni sektor je jedan od ključnih za jačanje turističke pred i posezone u Hrvatskoj, poručeno je na konferenciji za medije održanoj u sklopu Godišnje skupštine RDA-a u Rijeci.

RDA je europsko strukovno udruženje organizatora autobusnih i drugih grupnih turističkih programa. Ima više od 2.600 članova u 40 zemalja. Na skupštini do 25. listopada sudjeluje više od 120 članova, predstavnika autobusnih tvrtki, organizatora putovanja i drugih stručnjaka u turizmu.

Predsjednik udruženja RDA Benedikt Esser rekao je da su putovanja autobusima iz Njemačke rasla, a očekuje se da će se tako i nastaviti. Autobusima najviše putuju stariji i umirovljenici, no očekuje se i da će više putovati mladi jer su takva putovanja i ekološki održiva. Esser je kazao da se predviđa i povećanje cijena avioprijevoza, da će se željeznice dobrim dijelom restrukturirati te da će pouzdan prijevoz autobusima biti ekonomski i ekološki održiviji i za mlade i za starije. Spomenuo je problem odgovarajućih parkirališta kod dijela hotela, kazavši da bi bilo dobro kada bi se to poboljšalo.

Na pitanje koje se turistički proizvodi najviše traže u pred i posezoni, odgovorio je da gosti na Kvarneru dobivaju ono što žele, kao što su kulturni, gastronomski sadržaji, agroturizam i autentični doživljaji. Što se tiče problema nedostatka radnika, to je složen problem u cijeloj Europi, njemačka regulativa za vozače je prezahtjevna, no plaće i proizvodi u turizmu moraju biti adekvatne, a ljudi dobro plaćeni, kazao je.

Direktor predstavništva HTZ-a u Njemačkoj Romeo Draghicchio ocijenio je da su autobuseri i turoperatori važni za jačanje pred i posezone u Hrvatskoj te putovanja u kontinentalni dio, prenosi Hina. Ove godine autobusni segment se posve vratio u Hrvatsku, bilježimo rast s njemačkog tržišta, a dio tog rasta je zbog autobusnih grupa, kojih je više nego prethodnih godina, kazao je. Ocijenio je da interes njemačkih gostiju za dolazak u Hrvatsku autobusima raste te su, kada je riječ o dolascima autobusima, gotovo dostignute brojke iz pretpandemijskog razdoblja.

Odgovarajući na pitanje o cijenama u turizmu, rekao je da su porasle svuda, a u Hrvatskoj taj rast prati i povećanje kvalitete. Na pitanje o nedostatku radnika, odgovorio je kako se uspijeva zaposliti dovoljno radnika, zbog dobrog planiranja, a dio radnika dolazi iz drugih zemalja. Rekao je i da oko 20 posto od ukupnog broja turista u Hrvatsku dolazi iz Njemačke, a osam do devet posto iz Austrije, dok oko 30 posto gostiju Kvarnera dolazi iz Njemačke, a deset do 15 posto iz Austrije.

Savjetnik ministra turizma i sporta Igor Radić istaknuo je kako je cilj razvijati regionalno uravnoteženiji i cjelogodišnji turizam. Ove godine je u Hrvatskoj boravilo više od 20 milijuna turista, a ostvareno je 106 milijuna noćenja, od toga 22 milijuna noćenja njemačkih i osam milijuna noćenja austrijskih gostiju. Dodao je da je prema podacima HAC-a, promet u 10 mjeseci ove godine bio osam posto veći nego lani. Što se tiče grupa koje dolaze brodovima, naglasio je da se želi razvijati održive proizvode, a lokalna razina treba pripremiti proizvod, kako bi ga se moglo financirati.

Direktorica Turističke zajednice Kvarnera Irena Peršić Živadinov dodala je da Kvarner ima strategiju održivog razvoja turizma i da je još prije desetak godina napravljen vodič za male i srednje brodove. Istaknula je prednosti dolaska gostiju autobusima u smislu održivog turizma, za pred i posezonu, dodavši da je Kvarner već odavno prepoznat kao autodestinacija.

Direktor HTZ-a Kristjan Staničić izjavio je da je Hrvatska primarno automobilska destinacija, kako više od 80 posto turističkog prometa ostvaruju turisti koji dolaze cestovnim prijevozom te da su autobuseri tu jako važni.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari

Pozivamo vas da podijelite svoje mišljenje ispunjavanjem ankete i pomognete nam poboljšati naše usluge!