SAD: Većina sustava za pomoć u vožnji ne poboljšava sigurnost

pixabay.com
Vožnja uberom, ilustracija Foto: Pixabay.com

Sustavi za vožnju uz pomoć autopilota i automatiziranu vožnju većine proizvođača automobila u SAD-u nisu poboljšali sigurnost, pokazalo je istraživanje Američkog osiguravajućeg instituta za sigurnost na cestama (IIHS).

IIHS je, po vlastitim standardima, ocijenio 14 sustava za pomoć u vožnji devet proizvođača automobila. Američka nacionalna uprava za sigurnost u prometu nije definirala službene standarde koji reguliraju napredne sustave pomoći u vožnji.

“Ne postoje savezni propisi, ni dobre, dosljedne smjernice pa smo definirali vlastite standarde”, rekao je Reutersu predsjednik IIHS-a David Harkey.

Podaci o nesrećama ne sadrže dokaze da autopilot i drugi sustavi za pomoć u vožnji imaju sigurnosne prednosti u stvarnom svijetu, pokazala je studija osiguravatelja.

“Imamo uvid u podatke o odštetnim zahtjevima. Analizirali smo vozila sa tim sustavima i bez njih i utvrdili da ti napredniji sustavi nisu smanjili odštetne zahtjeve”, istaknuo je Harkey.

Usporedbe radi, sustavi automatskog hitnog kočenja dokazano su prepolovili broj naleta na stražnju stranu vozila koje se kreće u istom smjeru i smanjili su broj naleta vozila na pješake za 30 posto, dodao je čelnik IHHS-a.

Na ‘testu’ je prošao samo Lexus Teammate s naprednim pogonom, ponuđen prošle godine na malom broju Toyotinih luksuznih hibridnih limuzina Lexus LS.

GM-ov Super Cruise i Nissanov “ProPILOT Assist with Navi-link” na električnom vozilu Ariya 2023.-2024. dobili su tek prolaznu ukupnu ocjenu.

Sustavi za pomoć u vožnji kod Tesle, Mercedes-Benza, BMW-a, Nissana, Forda, GM-a, Hyundaijeva brenda Genesis i Geelyjeva brenda Volvo dobili su “loše” ukupne ocjene, iako su svi postigli “dobre” rezultate na određenim elementima testova, objavila je grupa.

Američki regulatori trenutno istražuju gotovo 1.000 nesreća Teslinih vozila s uključenim autopilotom. Kompanija Tesla za nesreće okrivljuje vozače, tvrdeći da ne poštuju upozorenja te da moraju paziti na cestu i uz uključen autopilot i sustav za potpuno samostalnu vožnju, napominje Reuters.

Tesla i njegov izvršni direktor Elon Musk tvrde da su njihova vozila, s uključenim autopilotom, desetak puta sigurnija od prosjeka u SAD-u. Teslina vozila s isključenim autopilotom sigurnija su od prosjeka pet puta, tvrde.

Proizvođači automobila mogli bi dobiti bolje oboljšati ocjene ako usvoje postojeće tehnologije za funkcije kao što su nadzor vozača i sustavi upozorenja s dobrim rezultaatima, rekao je Harkey.

I Tesla i drugi proizvođači automobila poboljšavaju svoje sustave, naglašavaju u IIHS-u. Tesla je tako izmijenio softver nakon sporazuma s regulatorima i IIHS će ga testirati, istaknuo je čelnik udruge osiguravatelja.

3 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari