U riječkom brodogradilištu 3. maj u srijedu je konačno obavljena primopredaja broda Algoma Endeavour za kanadskog naručitelja. Riječ je o projektu koji se razvlačio godinama i koji je dovršenjem označio kraj poslovanja nekad moćnog 3. maja u njegovom dosadašnjem obliku.
Riječ je o samoiskrcavajućem brodu za prijevoz rasutog tereta, a namijenjen je plovidbi po Velikim jezerima, na granici između Kanade i SAD-a. Isporuka je već nekoliko puta probijala rokove, a probijen je i posljednji datum, 15. veljače. Po izračunu Novog Lista zbog konstantnih odgoda, problema s poslovanjem brodogradilišta i naplatom jamstava, na njemu će u konačnici biti ostvaren gubitak od oko 40 milijuna eura, koje će na kraju pokriti država.
Isporuka također znači i da će tvrtka 3. Maj brodogradilište d.d., nakon kolapsa prije nekoliko godina, konačno otići u povijest, dok će sve nove poslove nastaviti tvrtka-kćer nazvana 3. maj Rijeka 1905., izvorno osnovane kao podružnica 3. maja kojemu je zbog blokada i problema bilo onemogućeno poslovanje.
Prilikom primopredaje u srijedu, dosadašnji direktor brodogradilišta 3. maj Edi Kučan zahvalio se vladi na podršci brodogradilištu posljednjih godina, zahvaljujući kojoj su izgrađena četiri broda.
Država je preko Centra za restrukturiranje i prodaju (CERP) krajem prošle godine preuzela vlasništvo nad tvrtkom 3. maj 1905, i po najavama ove godine namjerava započeti s traženjem ulagača za njenu prodaju.
Nakon primopredaje priređen je i svečani početak rezanja čelika za novi polarni kruzer tvrtke Scenic, trećeg broda tog tipa koji se gradi za istog naručitelja u hrvatskim brodogradilištima.
U Uljaniku je u veljači 2018. dovršen Scenic Eclipse, luksuzan brod sa šest zvjezdica namijenjen turističkim putovanjima u polarnim područjima. Brod je dug 168 metara i namijenjen je za 237 putnika, a u vrijeme izgradnje vrijednost mu se procjenjivala na 200 milijuna eura.
Drugi brod, nazvan Scenic Eclipse II, dovršen je u 3. maju u travnju 2023., nekoliko mjeseci prije roka. To je bila prva nova gradnja u 3. maju nakon četiri sušne godine, a vrijednost broda je u vrijeme primopredaje bila procijenjena na 170 milijuna eura. Istih dimenzija kao i njegov prethodnik, Scenic Eclipse II prima 228 putnika u 114 dvokrevetnih kabina.
Pročitajte još:
Vlasnik tvrtke naručitelja, Scenic Luxury Cruises and Tours, Glen Moroney istaknuo je da su prva dva kruzera bili “najluksuzniji i najkvalitetniji” polarni kruzeri na svijetu – i najavio da bi ovaj sljedeći, iz nove generacije, trebao otići još dalje od toga. Kruzer gradi Scenicova hrvatska tvrtka MKM Yachts, a početak radova na tom projektu je bio predviđen za polovicu veljače.
Zadovoljstvo početkom gradnje novog broda izrazila je i predsjednica Uprave nove tvrtke 3. maj 1905, nasljednika tvrtke 3. maj, Vjera Marić, izvijestila je Hina.
9 Odgovora
Bitno da na neki nacin nastave dalje
Bravo za cijelu upravu !
Kad se umiješaju nesposobni ljudi tako prođe….
Odlično.. uvijek može gore
nekada smo bili velesila u brodogradnji sad nažalost tonemo u svim poljima,,, osim korupcije
Imamo majstore, tradiciju, kvalitetu. I to treba njegovati, podržavati i kontinuirano ulagati.
Gubitak od 40 milijuna eura… To boli. A još je i posljednja isporuka. Kraj jedne ere? 😕
I kad radimo na gubitku smo. Bravo za nas.
Ništa nije izgubljeno 💪🏼