Riječka tvrtka gradi brod na vodik, ukupna vrijednost projekta 18,9 milijuna eura

Hina
Projektni tim projekta ZEAS, Foto: Hina/ MILLENIUM promocija/ua

Riječka tvrtka Lürssen Design Center Kvarner s još 14 partnera iz Austrije, Grčke, Hrvatske, Norveške, Njemačke, Slovenije i Španjolske, u iduće će četiri godine projektirati i izgraditi putnički brod pogonjen vodikom koji će ploviti Jadranskim morem, priopćili su iz te tvrtke.

Ukupna vrijednost projekta je 18,9 milijuna eura, od čega će 13,5 milijuna eura biti sufinancirano sredstvima Europske unije iz programa “Obzor Europa”.

Glavni cilj projekta Zero-Emission Adriatic Ship odnosno ZEAS je, prenosi Hina, izgraditi putnički brod pogonjen vodikom koji će demonstrirati održivi klimatski neutralni sustav goriva.

Kroz projekt će se, stoji u priopćenju, implementirati i punionica vodika na obali te će se razviti sustav digitalnog blizanca za upravljanje, kontrolu i nadzor brodskog pogonskog sustava, čime će se olakšati upotreba i održavanje tog tehnološki složenog plovila.

Stručnjaci iz sedam EU zemalja radit će na procjeni razine emisija, studiji učinka na okoliš, procjeni rizika i sigurnosti novog sustava kako bi se odredile najbolje ekološke prakse za brodove na vodikov pogon, ali i utvrdio utjecaj takvih brodova na okoliš. Radit će se i na razvoju naprednih digitalnih tehnologija.

Lürssen Design Center Kvarner u tom će projektu biti odgovaran za izradu kompletne projektne dokumentacije broda na kojem će raditi vrhunski stručnjaci u Rijeci.

Uz Lürssen Design Center Kvarner, koji je koordinator projekta ZEAS, partneri iz Hrvatske su Jadrolinija, Sveučilište u Rijeci – Pomorski fakultet, Gitone Kvarner, Maritime Center of Excellence, Scan Projekt i Hrvatska udruga za vodik, iz Grčke DNV Hellas Single Member, iz Austrije HyCenta Research, iz Španjolske Tecno Ambiente, iz Njemačke Technische Universität Chemnitz, iz Slovenije ZenLab, iz Norveške TECO 2030 ASA, dok su TECO 2030 AS i TECO 2030 Innovation Center iz Norveške pridruženi partneri.

8 Odgovora

  1. Brod na vodi ??? Pa dobro na čemu bi trebao biti, valjda na travi ?
    Zamisli to, oni grade brod na vodi, kakvi genijalci. Pa svaki brod je na vodi brte.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari