Prodaja VW-ovih automobila 1,4 posto manja u 2024. zbog Kine i Europe

VW.hr
Električni automobil VW - ID.3, Foto: VW.hr

Volkswagen (VW) je objavio da je u 2024. godini prodao za 1,4 posto manje vozila svog brenda no u 2023. godini s obzirom da bolja prodaja na tržištima Sjeverne i Južne Amerike nije uspjela nadoknaditi slabiji rezultat u Kini.

Kako navodi njemačka agencija dpa, diljem svijeta je prošle godine isporučeno 4,8 milijuna VW vozila. Blagi pad u 2024. dolazi nakon godišnjeg rasta isporuka od 6,7 posto u 2023.

Pad broja prodanih automobila u Kini na godišnjoj je razini iznosio 8,3 posto. Bilo je isporučeno gotovo 2,2 milijuna vozila.

Prodaja VW-ovih automobila pala je i u Europi, i to za 1,7 posto na 1,25 milijuna.

Brojke su bitno veće u Sjevernoj i Južnoj Americi, no one su ipak još uvijek dosta ispod onih na razini Kine ili Europe.

U Sjevernoj Americi isporuke su povećane za 18 posto na 592.300 automobila, a u Južnoj Americi za 21 posto na 479.400 vozila.

Najprodavaniji modeli su ostali terenska vozila Tiguan i T-Roc.

Iz VW-a ističu da je potražnja za takvim automobilima vrlo velika i da je gotovo svako drugo isporučeno vozilo bilo sportski terenac.

Prodaja električnog ID modela pala je u 2024. za 2,8 posto na 383 tisuće primjeraka. Od početka proizvodnje tog modela 2019. godine prodano ih je oko 1,35 milijuna, prenosi Hina.

Voditelj VW-ove prodaje Martin Sander kaže da je prošla godina zbog slabosti gospodarstava i političkih izazova bila zahtjevna u cijelom svijetu, no vjeruje da bi ova mogla donijeti nešto više optimizma.

VW je posljednjih mjeseci prošle godine bio poprište teških pregovora između sindikata i uprave koja je, kako bi se nosila s konkurencijom, htjela srezati plaće te otpustiti dio radnika i zatvoriti dio pogona.

Na kraju je, uz prijetnju štrajkom, postignut kompromis, no analitičari upozoravaju da su zahtjevne godine i dalje pred tim najvećim europskim proizvođačem automobila.

U 2023. prihodi VW-a su iznosili 322,3 milijarde eura od čega je 82 posto ostvareno na inozemnim tržištima.

Jedan odgovor

  1. Proizvodnja rapidno pada godinama i VW je u ogromnim problemima. Morat ce zatvoriti tvornicu prvi puta u povijesti a konkurencija iz Kine je sve jača.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari